Életmód

Szegény gyerekeknek készített cipőt, ma már világszerte ismerik, elismerik

Pontosan 10 évvel ezelőtt határozta el  Blake Mycoskie, hogy Argentínába utazik és több millió dolláros cipőüzletbe kezd.

Az inspiráció legfontosabb mozgatórugója az volt, hogy segítsen azokon a szegény gyerekeken, akiknek még cipőjük sincs, így nem csupán a betegségeknek vannak kitéve, hanem iskolába sem járhatnak, hiszen annak egyik alapfeltétele a cipő. Mind e mellett a cipőüzlet ötletét és sikerességét vetítette elő az is, hogy az országban nagyon sokan vászoncipőben járnak, így a piac adott volt, mint ahogyan a megálmodott termék is: a vászoncipő.

Fotó: toms.com
Fotó: toms.com

Vállalkozva segíteniA szociális vállalkozások egyik úttörőjeként a hagyományos, profitorientált gondolkodási modellt ötvözte a szociális közösségi célokkal. A terve az volt, hogy minden eladott cipő után egy rászoruló gyermeknek ajándékoz egy másik párat. Egyetlen üzleti partnerrel, az Alejo Nittivel indult, aki segített neki az első vászoncipők legyártásában és azoknak a döntéshozókhoz való eljuttatásában. Már az első évben eladott 10.000 pár lábbelit, online.

70 millió pár cipő adományként

Mycoskie mára hatalmas vállalkozást tudhat magáénak. Éves forgalma mintegy 500.000.000 $, és több mint 500 alkalmazottal dolgozik együtt. Eddig 70 millió pár cipőt adományozott a  rászoruló gyermekeknek. Az elmúlt években a cég más területeken is alkalmazza a “One for one”  koncepcióját, és ezzel a filozófiával értékesít már napszemüveget, kávét és táskákat.

Mikor 10 évvel ezelőtt elindítottam a vállalkozást, nem hittem volna, hogy mára a TOMS márkanév mára olyan ismert lett, mint a Nike vagy a Converse.

-Mindez jól mutatja, hogy az emberek jó szívvel adakoznak, ha látják az eredményt, szívesen vásárolnak, ha tudják, hogy azzal segíthetnek is valakin – nyilatkozta nemrégiben az üzletember. Hozzátette, hogy a szemüveg projektjük segítségével már 500.000 ember látásán segítettek. A kávés üzlet elindulása pedig lehetővé tette, hogy több tízezer ember kapjon tiszta vizet.

Most már tudjuk, hogy megvan a lehetősége annak, hogy valami sokkal nagyobbat építsünk, mint egy cipőüzlet.

toms-eyewear-1

A titok nyitja a nemes egyszerűség

Ez volt jellemző a cipőre és az üzenetükre is. A “One for one”szlogen jól összefoglalta mind a marketing, mind a szociális küldetésük üzenetét. Az általuk kitalált vászoncipő is az egyszerűséget prezentálta, egy-két darab vászon takarta a talpat, se csipke, se dekoráció, viszont nagyon praktikus megoldásnak bizonyult. Erről így nyilatkozott Blake Mycoskie:

– Minket igazolt, hogy az egyszerűség néha megteremti a maga szépségideálját, és ha mindezek mellett nemes célt is szolgál, akkor egy ilyen üzlettel mindenki nyer. A mi lábbelinket már felismerik az utcán, és ami plusz értéket képvisel, hogy cipőinket büszkén viselik az emberek, hiszen tudják, hogy jó ügyet szolgálnak vásárlásukkal. Segítettek valakinek, akinek szüksége volt rá. Ez motiválja az embereket az újabb vásárlásra.

Fotó: toms.com
Fotó: toms.com

Új üzleti modell született

Amikor elkezdték a vállalkozást, senki sem hitte, hogy fenntartható lehet egy ilyen kezdeményezés. Mára több, mint 100 cég kapcsolódik a modellhez, és egyre többekben él egy álom, ami arról szól, hogy embertársaikat támogassák és boldogulásukat segítsék.

Fotó: ecouterre.com
Fotó: ecouterre.com

Sokan ma már nem csak a fizetséget szeretnék látni munkájukért, hanem valami nemesebbet. Ha tudod, hogy a munkáddal segíthetsz másikon, ez igazi emberi motiváció. Ez ad lendületet és ez visz előre.

via/ fortune

Ez is érdekelhet:Így lehet focipályából virágzó biogazdaság 

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik