Eplény, 2016. november 5.
A GYSEV Zrt. Jenbacher típusú motorkocsija különvonatként halad Eplény és Veszprém között a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség figyelemfelhívó akciójában 2016. november 5-én. A helyiek a GYSEV-nél feleslegessé vált motorvonatokkal javítanák a Cuha-völgy vasúti közlekedést és az eplényi megállóhely megépítését is szeretnék elérni.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Virágzó vidékünk

Megóvnák a 120 éves magas-bakonyi vasútvonalat

Sokszínű Vidék
Sokszínű Vidék

2016. 11. 05. 18:40

A csehszlovák motorvonatok nem alkalmasak a hegyvidéki közlekedésre.
Korábban a témában:

A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke szerint 20-25 évre megoldanák a régió vasúti közlekedését a GYSEV Zrt.-nél feleslegessé vált Jenbacher motorvonatokkal, melyek egyike szombaton különvonatként közlekedett Győr és Veszprém közt a szövetség szervezésében – írta az MTI.

Zirc, 2016. november 5.
A GYSEV Zrt. Jenbacher típusú motorkocsija különvonatként megáll Eplényben a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség figyelemfelhívó akciójában 2016. november 5-én. A helyiek a GYSEV-nél feleslegessé vált motorvonatokkal javítanák a Cuha-völgy vasúti közlekedést és az eplényi megállóhely megépítését is szeretnék elérni.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Fotó: MTI – Máthé Zoltán

A szövetség

A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség önkormányzati és civil tömörülés, melynek jelenleg közel 60 tagja van, melyből 12 önkormányzat, köztük Győr és Veszprém.

Jobbak lennének az utazási körülmények

Mivel a GYSEV Zrt. villamosította magyarországi vasútvonalait, azokon új villamos motorvonatok állnak szolgálatba, így 12 korszerű motorvonat feleslegessé válik a társaságnál. A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség ezért azzal a kéréssel fordult a MÁV és a MÁV Start vezetéséhez, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkárságához, találjanak megoldást arra, hogy ezek a vonatok a térségben maradhassanak. A használt, de jó állapotú motorvonatok a Győr-Veszprém vonal mellett Győr-Pápa-Celldömölk és Pápa-Csorna közt is jobb utazási körülményeket biztosíthatnának.

Zirc, 2016. november 5.
A GYSEV Zrt. Jenbacher típusú motorkocsija különvonatként halad Porva-Csesznek és Zirc között a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség figyelemfelhívó akciójában 2016. november 5-én. A helyiek a GYSEV-nél feleslegessé vált motorvonatokkal javítanák a Cuha-völgy vasúti közlekedést és az eplényi megállóhely megépítését is szeretnék elérni.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Fotó: MTI – Máthé Zoltán

EZEN AZ ERDEI VASÚTON ÖRÖM AZ UTAZÁS. OLVASD EL IDE KATTINTVA!

Rosszak a ma közlekedő vonatok

A jelenleg Győr és Veszprém között közlekedő csehszlovák motorvonatok nem alkalmasak a hegyvidéki közlekedésre, állandóan elromlanak, lassan járnak, ráadásul a mozdonyos szerelvények nagy tömegükkel károsítják a 120 éves magas-bakonyi vasútvonalat, komoly pályafenntartási költségeket generálva.

A GYSEV-nél feleslegessé vált motorvonatok megfelelő fékrendszerrel lejtős pályán is meg tudnak állni, így Eplényben is ki lehetne alakítani legalább egy megállóhelyet. Jelenleg ugyanis a Veszprém megyei településtől két kilométerre egy régi rakodóhelyen áll meg a vonat, ahonnan járda sem vezet a főút mentén a faluba.

Eplény, 2016. november 5.
A GYSEV Zrt. Jenbacher típusú motorkocsija különvonatként halad a Lókúti alagútnál, Eplény közelében a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség figyelemfelhívó akciójában 2016. november 5-én. A helyiek a GYSEV-nél feleslegessé vált motorvonatokkal javítanák a Cuha-völgy vasúti közlekedést és az eplényi megállóhely megépítését is szeretnék elérni.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Fotó: MTI – Máthé Zoltán

KAPCSOLÓDÓ CIKK: ÍME EURÓPA LEGSZEBB VASÚTVONALA

Címfotó: MTI – Máthé Zoltán

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.