Virágzó vidékünk

Megfiatalodott Gyöngyi, a Mátra legendás gőzöse

A hatvanéves öreg "hölgy" régi pompájában közlekedhet a mátrai vasútvonalon.

Az elmúlt évtizedben szinte folyamatos volt a korszerűsítés a Mátra vasúti vonalán. A Gyöngyös-Mátrafüred közötti vonalszakaszon pályarekonstrukciós munkákat folytattak, modernizálták a végállomáson a turistaházat, valamint a gyöngyösi és a mátrafüredi állomást, és azok környezetét is rendbe tették.

Páratlan szépségűek a magyar kisvasutak
Korábban gazdasági célokra használták ezeket a vonalakat.

2018-ban kezdődött meg a Mátravasút Gyöngyös-Lajosháza-vonal pályájának és az üzemhez tartozó gördülő állománynak a felújítása 635 millió forint kormányzati támogatás segítségével. Elsőként a pályaszakaszt újították meg, majd ezt követte a járművek korszerűsítése. A leghosszadalmasabb felújításon a már több mint tíz éve Gyöngyösön szolgáló, egykor hányatott sorsú, Romániából érkezett nosztalgia-gőzmozdony, a Gyöngyi gőzös esett át. A mozdony a napokban érkezett meg állomáshelyére.

Fotó: MTI/Komka Péter

Debrecenben évtizedes gyakorlattal rendelkező szakember-csoport újította fel a mozdonyt, melynek kazánrendszere, csőrendszere és futóműve is teljesen megújult, így a hatvanéves öreg “hölgy” régi pompájában közlekedhet a jövőben a mátrai vasútvonalon. A gőzös hat évre kapott működési engedélyt.

Fotó: MTI/Komka Péter

Érkezett egy felújított vasúti kocsi is, ezzel pedig befejeződött a teljes gördülő állomány felújítása. Összesen 13 jármű újult meg, a Gyöngyi gőzös mellett további 3 mozdony, 5 zárt, 3 nyitott kocsi és egy nosztalgiavagon is.

A szezon március 15-én kezdődik, amikor menetrend szerint megindul a közlekedés az egyik legnépszerűbb magyarországi kisvasúton.

Kiemelt kép: MTI/Komka Péter

Festői tájakon kanyarog a Kárpátok legszebb hegyi vasútja
33 és fél kilométer hosszon kígyózik, hogy leküzdhesse a több mint háromszáz méter szintkülönbséget.
Olvasói sztorik