Virágzó vidékünk

Ma újraindul az ország legrégebbi erdei vasútja

Másfél év után szünet után szállít újra utasokat a Zsuzsi vonat Debrecen és Hármashegyalja között.

Másfél év után szünet után újra szállít utasokat Debrecen és Hármashegyalja között az ország legrégebben működő erdei vasútja, amelyet 138 évvel ezelőtt nyitottak meg, írta a Dehir.

Megfiatalodott Gyöngyi, a Mátra legendás gőzöse
A hatvanéves öreg "hölgy" régi pompájában közlekedhet a mátrai vasútvonalon.

A Zsuzsi Erdei Vasút első 21,5 kilométeres szakaszát a debreceni fatelep és Nyírmártonfalva között 1882. július 16-án, 138 évvel ezelőtt nyitották meg. Ennek évfordulóját ünnepli most a szinte teljesen megújult Zsuzsi.

A korszerűsítés keretében felújítottak három mozdonyt. A legpatinásabb jármű az 1923-ban épült, 394 032-as pályaszámú gőzmozdony, amely az ország legidősebb keskenynyomközön működő gőzmozdonya. Megújult három személykocsi is, valamint a korszerűsítés kiterjedt a Ruyter utcai állomás épületeire is: a Nagyfűtőházra. a Kismotorszíre és megerősítették a Debrecen és Hármashegyalja közötti 17 kilométeres pálya fennmaradó 7 kilométeres szakaszának az al-, és felépítményét is. A műemléki védettség miatt a megerősített pályaszerkezetre a meglévő síneket rakták vissza.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A megújult debreceni Zsuzsi vasút július 18-án, szombattól újra várja a pihenni vágyó debrecenieket és turistákat naponta három vonatpárral.

Kiemelt kép: MTI/Czeglédi Zsolt

100 éves az ország leghosszabb erdei kisvasútja
Útvonala érinti a Göcseji fenyőrégiót, a Kerka völgyét, illetve a Göcseji bükktájat.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik