A Magyar Vasúttörténeti Park alapkövét 1999. november 22-én rakták le, közel nyolc hónap alatt készült el, így 2000. július 14-én nyitotta meg kapuit Európa első interaktív vasúti parkja. A Park 70.000 m2 alapterületen száznál is több vasúti járművet, és a vasút üzemeltetéséhez szükséges berendezést mutat be az egykori Északi Fűtőház vontatási telepén, Budapesten a Tatai út 95. szám alatt.
Az 1911-ben épült 34 állásos körfűtőházban állomásoznak a nosztalgiamozdonyok, így például az ország legöregebb, működő gőzmozdonya 1870-ből és a legendás Árpád motorvonat a harmincas évekből, ami 2 óra 57 perc alatt tette meg a Budapest-Bécs közötti távolságot. Itt található az 1912-ben épült elegáns teakfa étkezőkocsi, amely a híres Orient Expressz mozdonya mögött robogott.
Több mint 100 vasúti járműkuriózum látható itt, közülük ötven ritka mozdony, vasúti jármű: sínautók, kézi-és motoros hajtányok, mérőkocsi, gőzdaruk, hóekék, hómaró gépek és egyéb különlegességek, melyeken keresztül végignézhetjük a vasút fejlődését. A járművek jelentős része ma is üzemképes, melyekkel nosztalgiautazásokat is szerveznek.
A parkban kipróbálható egy nagymozdony, a fordítókorong, a hajtány, be lehet ülni a Csajka sínautóba és utazhatunk a kerti kisvasúton is – az egyik mini mozdony szénnel működik, az állomáson meg lehet nézni azt is, ahogyan mini lapáttal megrakják a tüzet benne.
A Magyar Vasúttörténeti Park megközelíthető a közösségi közlekedésen kívül a Nyugati pályaudvar és Esztergom között közlekedő személyvonattal, illetve autóval is.