Keresve se találni szebbet a „hímzett” kalocsai vasútállomásnál

Az épületet bő 80 évvel ezelőtt környékbeli parasztok és parasztasszonyok újították fel.

A Kiskőrös-Kalocsa szárnyvonalon 2007 márciusában szűnt meg a vasúti forgalom, és bár a teherforgalom ugyan a foktői növényolajgyár kiszolgálása miatt 2011-ben újraindult, és a gyárhoz új iparvágány is épült, a szebb napokat is látott épületet továbbra is kerítés zárta el a kíváncsi szemek elől.

Kapcsolódó
Beleszerettünk a zöldbe és virágokba öltözött hajmáskéri vasútállomásba
Innen indult az első szerelvény 1990-ben a kivonuló szovjet csapatok tagjaival.

A kalohirek.hu korábbi tudósítása szerint a zárást 2016 nyarán szüntették meg, de a híres, pingált épületbe ezt követően sem lehetett bemenni. Az év október 26-án aztán újabb mérföldkőhöz érkezett az állomás 1881-ig visszanyúló története: az önkormányzat megnyitotta az objektumot, de a személyszállítást nem indították újra.

A vasútállomást bő 80 évvel ezelőtt környékbeli parasztok és parasztasszonyok újították fel, az épület hagyományos kalocsai mintában pompázik azóta is.

Az országban egyedülálló létesítményt a napokban Pausch Szilvia örökítette meg. A Sokszínű Vidék olvasójának az idős biztonsági őr szívmelengető büszkeséggel mutatta be ezt a népművészeti csodahelyet, a felvételeket pedig a szerző engedélyével alábbi galériánkban közöljük.

Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Pausch Szilvia
Kapcsolódó
Ismerd meg a kalocsai hímzés motívumait és jelentésüket
A kalocsai szállások női lakossága bérmunkában varrta a hímeket már a 19. század végén is. Főleg a környező vidék városai és a nagyobb települések