Virágzó vidékünk

Egész nyáron nem lehet majd végigutazni az ország legszebb vasútvonalán

Szélesy Balázs
Szélesy Balázs

2024-ben jelentős vágányzár várható a 11-es vonalon, mivel a MÁV felújítja az eplényi (Rátóti I és II.) viaduktokat, illetve a csatlakozó pályaszakaszokat is, értesült az iho.hu.

A MÁV megerősítette a lap információit. Mint írták, valóban lesz vágányzár, méghozzá május 27-től október 6-ig, a 11-es vonal Zirc és Veszprém közötti állomásközében, jelentős karbantartási munkák miatt. Jelenleg még tartanak a vágányzári egyeztetések. A munkák ideje alatti ideiglenes menetrendről, pótlóbuszos közlekedésről időben ígér tájékoztatást a MÁV.

Ez azt is jelenti, hogy aki vonatozással egybekötött kirándulást tervezett a legendás szépségű Cuha-völgybe, az még tavasszal ejtse meg, mert utána már csak ősszel lehet újra végigutazni vasúton a 11-es vonalat.

Ahogy arról korábban a Sokszínű Vidék is beszámolt, a Győr-Veszprém vasútvonal egyik legfőbb erőssége, hogy az elzárt bakonyi településeket bekapcsolja az ország vérkeringése, de több évtizedre megoldotta a Bakonyban bányászott bauxit, szén és mangánérc elszállításának gondját is a feldolgozó helyekre.

A cuha-völgyi szakasza a közelmúltban az ország egyik turisztikai célpontja lett, ami nem véletlen: műszakilag egyedülálló Magyarországon a Porva-Csesznek és Vinye közti impozáns szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad keresztül.

A vasútvonalról korábban Szélesy Balázs közölt fotókat, amit az alábbi galériában tudsz megtekinteni:

Galéria
Szélesy Balázs
Kapcsolódó
Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik