Virágzó vidékünk

A Duna legújabb látványossága a bajai vízimalom

Sokszínű Vidék
Sokszínű Vidék

2017. 09. 23. 11:16

Októberben adják át ünnepélyes keretek között.
Korábban a témában:

A Duna bajai szakaszán rövidesen elkészül a hajómalom, melyet a gyergyószentmiklósi Márton László vezetésével építettek meg. A mesterember csapatával az elmúlt 25 évben több mint száz malmot készített Erdélyben és Magyarországon, köztük hengermalmot és patakmalmot is. A hajómalmot a tervek szerint októberben, a Hajómalom ünnepén avatják majd fel végleges helyén, a Türr-kilátó melletti halászati miniskanzen közelében.

A hajómalom faborításához a bajai erdőgazdaságból kapott vörös fűzfát használták fel. A felépítmény fenyőből készült, míg az alsó részek borításához a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyőt használtak.

A régi időkben a Bajához közeli hajómalmok március 31-éig a Sugovicán teleltek, majd október végéig a Dunán működtek.

Baja, 2017. szeptember 22.
A rövidesen elkészülõ bajai hajómalom vízkereke a Sugovicán Bajánál 2017. szeptember 22-én. A hajómalom faborításához a bajai erdõgazdaságból kapott vörös fûzfát használták fel. A felépítmény fenyõbõl készült, míg az alsó részek borításához a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyõt használtak.
MTI Fotó: Sóki Tamás
Fotó: MTI – Sóki Tamás
Baja, 2017. szeptember 22.
A rövidesen elkészülõ bajai hajómalom a Sugovicán Bajánál 2017. szeptember 22-én. A hajómalom faborításához a bajai erdõgazdaságból kapott vörös fûzfát használták fel. A felépítmény fenyõbõl készült, míg az alsó részek borításához a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyõt használtak.
MTI Fotó: Sóki Tamás
Fotó: MTI – Sóki Tamás
Baja, 2017. szeptember 22.
A rövidesen elkészülõ bajai hajómalom vízkereke a Sugovicán Bajánál 2017. szeptember 22-én. A hajómalom faborításához a bajai erdõgazdaságból kapott vörös fûzfát használták fel. A felépítmény fenyõbõl készült, míg az alsó részek borításához a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyõt használtak.
MTI Fotó: Sóki Tamás
Fotó: MTI – Sóki Tamás
Baja, 2017. szeptember 22.
A rövidesen elkészülõ bajai hajómalom a Sugovicán Bajánál 2017. szeptember 22-én. A hajómalom faborításához a bajai erdõgazdaságból kapott vörös fûzfát használták fel. A felépítmény fenyõbõl készült, míg az alsó részek borításához a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyõt használtak.
MTI Fotó: Sóki Tamás
Fotó: MTI – Sóki Tamás
Baja, 2017. szeptember 22.
A rövidesen elkészülõ bajai hajómalom vízkereke a Sugovicán Bajánál 2017. szeptember 22-én. A hajómalom faborításához a bajai erdõgazdaságból kapott vörös fûzfát használták fel. A felépítmény fenyõbõl készült, míg az alsó részek borításához a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyõt használtak.
MTI Fotó: Sóki Tamás
Fotó: MTI – Sóki Tamás
Baja, 2017. szeptember 22.
A rövidesen elkészülõ bajai hajómalom a Sugovicán Bajánál 2017. szeptember 22-én. A hajómalom faborításához a bajai erdõgazdaságból kapott vörös fûzfát használták fel. A felépítmény fenyõbõl készült, míg az alsó részek borításához a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyõt használtak.
MTI Fotó: Sóki Tamás
Fotó: MTI – Sóki Tamás
Fotó: MTI – Sóki Tamás

Kiemelt kép: MTI – Sóki Tamás

vissza a címlapra

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.