Az 56 éves Simon Beck mérnöknek tanult az Oxfordi Egyetemen. 1974-ben megnyerte a Brit Tájékozódási Futóversenyt.
Tájfutás közben, pontosabban egy sérülést követően kezdődött az egész, amikor a lábnyomaimmal egy csillagot rajzoltam a szűz hóban.
Miután elkészült, tett bele még 15 háromszöget, néhány körívet és nagyon meg volt elégedve az eredménnyel, amikor mindezt megnézte a sífelvonón ülve. Amikor a művét befedte a hó, rajzolt a helyére egy még bonyolultabbat, mostanra pedig már ott tart, hogy nevét szinte mindenki ismeri a világban. Facebook oldalának napról napra növekvő rajongói is ezt igazolják.
Évente mintegy 30 lenyűgöző hórajzot készít, ezek zömét az Alpokban. Minden alakzat kitaposása 10-11 órát vesz igénybe, melynek mérete 100 x 100 méter. Mint mondja, leginkább a geometriai mintákat és a fraktál rajzokat szereti, hiszen kevésbé unalmas és komoly odafigyelést igényel a megtervezése és a kivitelezése. Minden munkát egy rajz elkészítésével kezdi, pontos mérésekkel, számításokkal. Ezt követően ezek segítik a hórajz megalkotásában, bár manapság már ezek többnyire memóriából is mennek.
A rajzokhoz csak egy iránytűt használ és számolja a lépéseit. Futótalpat visel és már az első méternél tudnia kell, hogy milyen alakzatban szükséges taposnia, mert a friss hóban nem lehet hibázni.
Ez valójában olyan, mint egy puzzle, részekből kell összerakni, de itt már az elején tudni kell, hogy mi a legjobb módja annak, hogy profi legyen a kész kép.
Az első óra gyakorlatilag a fontos pontok kilépése. Tudnia kell, hogy logikailag, hogyan lehet jól eljutni A pontból B-be. A terepismeret és az időjárás is fontos szempont ahhoz, hogy jól haladjon. Előfordul, hogy 10 kilométert is gyalogol mire elkészül egy mű, ami a mínuszokban komoly megterhelést ró szervezetére. Mindezt figyelembe véve kell a tempót megválasztania, hiszen ilyen körülmények között 10 óránál nincs több ideje egy-egy kreatív munkára.
Ilyen lépésekkel készül egy hórajz
Becket már homokrajzra is felkérték és úgy tűnik ebben is szép sikerei lehetnének.
A fő különbség a vízpart és hó rajz között, hogy a strandon egyrészt könnyebben javíthatók a hibák, másrészt különösebb mérésekre sincs szükség.
És ne felejtsük, nincs szükség hótalpra és nincsenek mínuszok. Szóval ez sokkal egyszerűbb.