Az elismeréseket csütörtökön adták át Budapesten.
Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese a díjátadó ünnepségen kiemelte, a magyar turisták évente 600 milliárd forintot költenek külföldön, azonban a belföldi minőség folyamatos fejlesztésével lehetővé válik ennek minél nagyobb arányú belföldi elköltése.
Szólt arról, hogy a turizmushoz kötődő védjegyek rendbe tételére a következő két évben 1 milliárd forintot fordítanak.
Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke az ünnepségen kiemelte, országimázs szempontjából is fontos szerepe van a minőségi szolgáltatásoknak, és felhívta a figyelmet arra, hogy a turizmust is érintő munkaerőhiány nem mehet a minőség rovására.
A Magyar Turizmus Minőségi Díj tanúsító rendszer tizenhárom éve működik. A díjat három évre ítélik oda, ez idő alatt a nyertes jogosult a Q-logó használatára.
A Magyar Turisztikai Ügynökség tájékoztatása szerint a Magyar Turizmus Minőség Díj idei kiírásra szeptember 30-áig pályázhatnak a szállodák és éttermek.
Kiemelt képünkön a hollókői Castellum Hotel látható. Fotó: MTI/Komka Péter