A vadsípok vagy vadriasztók alapesetben olyan magas hangokat adnak ki, amelyeket az emberek nem hallanak, de az állatok igen. Ezek a hangok elriasztják a bokrok, fák között megbújó vadakat, így azok nem ugranak ki az autó elé.
Azonban a tesztek alatt kiderült, hogy a boltokban kapható vadsípok nem minden esetben felelnek meg a követelményeknek. Koltai Viktor ezt a problémát hidalta át a Siren7-el, majd ennek fejlesztett változatával, a Siren7MAX-szal. Az újabb eszköz elkészítésekor a vásárlói visszajelzések alapján nagyobb hatósugarat és magasabb decibeltartomány értek el az eszközön, emellett olyan technikákat vetettek be a könnyebb használatért, amikkel korábban még senki nem próbálkozott.
A Siren7MAX-ba belegyúrtunk mindent tudást, amit a két év alatt, az előző verziónál megszereztünk. Ez az új eszköz nemcsak nevében nyújtja a maximális védelmet, hanem tudásban is
– mondta büszkén Koltai Viktor.
Mintha mágneses sziréna lenne az autón
A korábbi eszköz, azaz a Siren7 néhány százalékában volt olyan visszajelzés, hogy nem tudják beragasztani a hűtőrácsba, mert nem fér be, vagy nem akarja az autóját kétoldalú ragasztószalaggal összeragasztani. Ezért az új eszköznél egy szokatlanul erős mágnest hívtunk segítségül annak érdekében, hogy a kocsik tetején lehessen rögzíteni sérülés és kockázatmentesen. Ezáltal sokkal nagyobb kompatibilitást biztosít
– mondta Koltai Viktor a Siren7MAX feltalálója.
Ez annyit tesz, hogy a továbbgondolt vadriasztót akkor teszi fel az ember, ha szüksége van rá, akár egy szirénát. Ha valaki késő éjszaka az országútra téved, előveszi ezt az eszközt és kihelyezi az ablakon az autójára, ha pedig már nincs rá szükség, akkor ugyanilyen könnyen leszedhető.
Áram nélkül, menetszéllel működik
A legnagyobb kihívást azonban az jelentette, hogy a Siren7MAX elektronikamentesen, áram nélkül tudja kiadni magából azt a hangot, amelyre az állatok érzékenyek.
Ez egy olyan technika, ami esetében nem tudtunk semmilyen tapasztalatot begyűjteni. Kérdeztük a Budapesti Műszaki Egyetemet és különböző szakembereket is a részletekről, de minidig zsákutcába futottunk, mert nem volt senkinek tapasztalata. Sokat kísérleteztünk, míg végül sikerült megtalálnunk az ideális szöget, amellyel úgy tudjuk befogni a menetszelet, hogy abból hang képződjön, ráadásul 110 decibel feletti
– magyarázta a Koltai Viktor.