Csevegő kasszákkal segít a magányos embereken egy holland áruházlánc

Külön kasszát és csevegősarkot biztosítanak arra, hogy az idős, magányos emberek beszélgethessenek bevásárlás közben, és ne kelljen rohanniuk.

A magány az egyik fő probléma, amely világszerte érinti az időseket. Különösen igaz ez az egyre inkább digitalizálódó, felgyorsult városi környezetre. Ezért állt elő egy holland cég olyan ötlettel, amellyel ezt egy nagyon gyakori frontról: az élelmiszerbolt pénztárától lehet leküzdeni, írja a mymodernmet.com.

A hollandiai székhelyű Jumbo szupermarketlánc bevezette a Kletskassa-t, azaz a csevegő kasszát, ami azt jelenti, hogy fenntartanak speciális kasszákat azon vásárlók számára, akik nem sietnek, és „szeretnének beszélgetni” a pénztárnál.

A statisztikai hivatal szerint Hollandiában 1,3 millió ember 75 év feletti, és 33%-uk számolt be arról, hogy legalább mérsékelten magányosnak érzi magát.

jumbo.com

Az első Kletskassa Vlijmen városában nyílt meg, Észak-Brabant tartományban 2019-ben. A fogadtatás annyira pozitív volt, hogy a cég 200 új kassza létrehozását tervezte be országszerte. A Jumbo üzletei ráadásul egy „csevegősarkot” is beterveztek, ahol a helyi lakosok összegyűlhetnek egy csésze kávéra és egy kis beszélgetésre.

Sok ember, különösen az idősek, magányosnak érezhetik magukat. Családi vállalkozásként és szupermarketláncként központi szerepet töltünk be a társadalomban. Üzleteink találkozóhelyként szolgálnak, és ez azt jelenti, hogy tehetünk valamit a magány leküzdése érdekében. Büszkék vagyunk arra, hogy munkatársaink a chat-pénztárban akarnak dolgozni. Nagyon szeretnének segíteni az embereknek, és kapcsolatot teremteni velük. Ez egy apró gesztus, de értékes, különösen egy egyre digitálisabbá és gyorsabbá váló világban

– mondta a Jumbo elnöke, Colette Cloosterman-Van Eerd.

A csevegő kasszában az a legjobb, hogy nem kizárólag az idősek számára készült, mindenkit szeretettel várnak, akinek egy kis beszélgetésre van szüksége.

Kapcsolódó