Mozaik

Farkasszemet nézett a sarki fénnyel a fiatal fotós

Babus Patrik
Videófelvételen is megmutatja, hogyan táncol az égbolton a sarki fény.

Babus Patrik Salgótarjánban él, és az éjszakai égbolt szerelmese, aki nem csak szemével kémleli a csillagokat, hanem meg is örökíti szépségüket.

Mindig érdekelt az éjszakai égbolt. Sokat voltam a csillagos ég alatt, néztem a csillaghullásokat, a Tejutat. Úgy döntöttem, hogy meg is szeretném ezt a látványt örökíteni, így 2014-ben elkezdtem komolyabban foglalkozni a fényképezéssel. Fő érdeklődési köröm az éjszakai égbolt mellett a tájfotózás, illetve tavaly óta a mélyeges asztrofotózásba is kezdem beleásni magam, ahogy időm engedi

– mesélt magáról és a kezdetekről a fiatalember.

Babus Patrik

Az égbolt varázsa pedig olyannyira megbabonázta a fiatal fotóst, hogy valóra váltva régi álmát egészen Izlandig utazott, hogy saját szemével láthassa a bámulatba ejtő sarki fényt. Élményéről felvételek is készültek, amiket elsőként a Sokszínű vidékkel osztott meg.

Izland mindig is egy bakancslistás hely volt számomra. Nemcsak a sarki fény miatt, hanem az egész atmoszféra miatt. Vízesések, vulkánok, gleccserek, tengerpartok. Nem nagy, de annál változatosabb egy ország. 3 fotós barátommal úgy döntöttünk, hogy 2023 szeptemberében kiutazunk. Nem véletlenül választottuk ezt az időpontot. Ekkor még nincs túlzottan hideg, viszonylag zöld a növényzet, illetve már az éjszaka is elég hosszú ahhoz, hogy jó eséllyel lássuk a sarki fényt derült idő esetén. Mondhatni elég nagy szerencsénk volt, ugyanis az első nap, ahogy megérkeztünk egy csodálatos sarki fény műsornak lehettünk szemtanúi. Elég későn értünk a szállásra, 4,5 óra repülőút és több mint 2 óra vezetés után elég fáradtak is voltunk, de ahogy kiszálltunk az autóból és felnéztünk az égre, egyszerűen nem hittünk a szemünknek. Fáradtságunk egy pillanat alatt elmúlt, gyorsan lepakoltuk a bőröndöket és indultunk is egy közeli vízeséshez, ahol készültek a képek, és a videó. Az 1 hét alatt összesen 3 estén láttuk az északi fényeket, többi éjszakán sajnos borult volt az idő. Életre szóló élmény volt, az egyszer biztos

– osztotta meg páratlan élményeit, amikről felvételek is születtek.

A cikkben szereplő fotókat és a sarki fény “táncáról” készült videófelvételt Babus Patrik készítette.

Kapcsolódó
Bámulatos légköri jelenséget fotóztak a Balaton-felvidéken
Páratlanul szép légköri jelenséget örökített meg a Badacsonylábdihegyi Ökoturisztikai Látogatóközpont vezetője.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!