Kevesebb műanyagba csomagolják a Pick szalámit

A boltokban jelenleg kapható, legtöbb szeletelt Pick szalámi tálcaméretét 3 centiméterrel csökkentették.
Kapcsolódó cikkek

Csökkentette a szeletelt szalámik csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségét a Pick Szeged Zrt. – tájékoztatta az élelmiszeripari cég az MTI-t.

Kapcsolódó
Imádják a németek az utánozhatatlan magyar téliszalámit
A PICK téliszalámi az első magyar termék, amely rangos díjat kapott Németországban.

A közlemény szerint az év elejére megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően a boltokban jelenleg kapható, legtöbb szeletelt Pick szalámi tálcaméretét 3 centiméterrel csökkentették, ami 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét, miközben a termék mennyisége és íze nem változott.

A vállalkozás korábban már 60 tonnával csökkentette a felhasznált műanyag mennyiségét annak köszönhetően, hogy a szeletelt termékek csomagolásánál alkalmazott fólia mintegy negyedével vékonyabb lett.

A hústermékek minőségmegőrzésének jelenleg elengedhetetlen eleme a műanyag csomagolóanyag, viszont ezekkel a fejlesztésekkel a Pick még egy lépéssel közelebb került a környezetbarátabb húsipari csomagolások használatához

– fejtette ki Haluska Adrienn fejlesztési és minőségirányítási igazgató.

A műanyag-felhasználás csökkentése érdekében 150 millió forintos beruházást valósítottak meg a Pick szegedi és alsómocsoládi telephelyein, és egy hasonló fejlesztés folyik Baján is.

A cégnél folyó többlépcsős fejlesztési folyamat célja, hogy öt éven belül a Pick szeletelt tálcás termékei csak 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagban kerüljenek az üzletekbe

– tájékoztatott a társaság.

Azt tervezik, hogy 2023-ra a termékek gyűjtőcsomagolásai nagyrészt gépek segítségével készülnek majd, ezzel 30 százalékkal mérsékelve a papír- és kartonfelhasználást.

A Pick Szeged Zrt. Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, termékeit több mint 30 országban értékesíti. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele 2020-ban 72,3 milliárd, 2019-ben 67,3 milliárd forint volt. 2020-ban a vállalat nettó árbevételéből az export 20,9 milliárd, 2019-ben 17,9 milliárd forintot tett ki.

A cég 2020-ban 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért a 2019-es 4,3 milliárd forint után.

Kapcsolódó
Szegedi halászlé Vízváry Mariska-módra
A receptet 1944-ben jegyezték fel.