Az adventi időszakhoz köthető üreges csokoládé Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel 8 millió darabot értékesítenek a magyarországi piacon – írta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara az MTI-nek eljuttatott közleményében.
A legnépszerűbbek a klasszikus tejes változatból készült csokimikulások, de az étcsokis verzió aránya is növekszik; az üregükben cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások részaránya a piacon kisebb. Egyre többen keresik a magasabb minőségű termékeket, a cukormentes termékeket is.
Hazánkban közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással
– derült ki a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) kimutatásából. Mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán – nem csak a téli szezonban, de a húsvétiban is, mikor a csokinyulak vannak porondon.
A csokimikulások gyártásához felhasznált alapanyagoknál – mint szinte minden területen – jelentős áremelkedés tapasztalható, különösen a kakaóbabnál és a cukornál. A kakaóbabra az aszály is erősen hatott, kevesebb lett a termés.
Bár drágább lett a csokimikulás, ennek ellenére várhatóan sokan keresik majd ezeket az édességeket ebben a szezonban is.