Hotel CitROOM, avagy így építsünk lakófurgont

Ez már a család második lakófurgonja, mivel a másik, a Ford egy "Transformers", a hétköznapokon munkagépként szolgál.

Aki vakációzott már külföldön, tisztában lehet vele, hogy maga az élet a spanyol tengerparton, egy alpesi faluban vagy egy horvát szigeten nem sokkal drágább, mintha a Balaton környékén töltenénk a hetet. A boltban nagyjából hasonló árakból lehet bevásárolni és a szolgáltatások sem annyival drágábbak már. Viszont az utazás és a szállás… no, arra bizony spórolni kell. Egy családnak a repülőjegy és az apartman több százezer forintot is elvihet. De nem akkor, ha a panzióval együtt utazunk, ahogy teszi azt már több mint egy éve egy marcali család.

A történetüket mi is megírtuk, akkor még egy öreg Ford Tranzitot alakítottak át ideiglenesen a nyaralásokra, mivel a hétköznapokon a férj dolgozott vele. Kőszegi Zsanett az anyuka kézművesként egy ajándékboltot üzemeltet, András pedig szobafestőként dolgozik Böhömmel – ezt a nevet kapta a furgon, akinek már saját Facebook-oldala is van – ami hétvégén olykor átalakul lakóautóvá és a pár a legkisebb fiúval már utazik is egyet túrázni.

A család most egy új géppel gazdagodott. Zsanették ugyanis megépítették állandó lakóautójukat: Hotel CitROOM-ot.

Több olyan közösségi találkozóra is járunk, ahol furgonokat alakítanak át lakóautónak, ahogy mi is. Ezeken az összejöveteleken érett meg bennünk a gondolat, hogy kellene egy olyan autó, amit bármikor tudunk használni. Kényelmes és szuper gép a Hotel Böhöm, de egyre macerásabb volt, hogy péntekenként, ha túrázni akartunk, mindig ki kellett belőle pakolni és elkezdeni az átalakítást, vasárnap meg úgy tervezni a hazautat, hogy még visszaépítsük munkajárműnek

– mesélte Zsanett, hogy mi volt a motiváció egy újabb jármű beszerzéséhez. A pár a neten nézelődött, hogy milyen autók lennének a megfelelőek, és ahogy András elmondta, az egyik lényeges szempont volt a méret, hiszen ő 180 centi fölötti, így nem mindegy mekkora ágyat, bútorzatot tud építeni.

Nézze meg galériánkban az építés folyamatát:

Volt egy költségvetésünk, nem akartunk túl drágát sem és kizártuk azokat a típusokat is, amelyekről azt hallottuk, hogy gyakrabban hibásodnak meg. Egyszer szembejött velünk egy ismerősünk hirdetésé és rögtön le is csaptunk a Citroen Jumperre. Minimális karosszéria javítást kellett csak rajta elvégezni és már kezdhettük is az átépítést

– mondta Zsanett. Az új lakóautó nevét pedig a kisfia adta a Citroen márkára rímelve.

András elmesélte, hogy márciusban kezdték meg az átalakítást és közel egy hónap alatt el is készültek vele. Először szigetelni kellett az oldalát zárt cellás XPS lapokkal és purhabbal, erre jött a hőtükör fólia és lambéria. Utána építették meg a bútorokat.

Úgy gondolkodtunk, hogy nem építünk be zuhanyfülkét, mert az sok helyet elvesz és nyáron úgyis a szabadban, a kocsi hátuljának a két ajtaja közt fogunk zuhanyozni, így a kisfiunknak is lett egy fix ágya. A másik, amit elhagytunk és sokaknál beépítenek, az a mosogató. Ez ugyan úgy működik hátul, ahogy a zuhany. A harmadik pedig a hűtőszekrény, sok helyet foglal, sokat fogyaszt és hangos is. De van egy mobil hűtönk.

– sorolta Zsanett, hogy mit, miért hagytak el a beépítés során, a pár ugyanis arra törekedett, hogy kényelmes legyen a belső tér, ne vegyen el feleslegesen helyet olyan berendezés, amit lehet nélkülözni vagy fel lehet szerelni máshová.

Beépítettünk egy vezérlőpanelt is, amiről lehet kapcsolgatni a lámpákat, szabályozni a fényerősséget és itt láthatjuk a plusz munkaakkumulátorunk töltöttségét is. Vágtunk egy szellőző ablakot is a tetőre és a Böhömről átkerül majd a napelem is később. Van hátul egy 150 literes víztartály, mert a legfontosabb egy ilyen utazásnál, hogy legyen megfelelő mennyiségű víz. Ebbe kerül bele a merülőszivattyú a zuhanyzáshoz. Van egy laposra összecsukható dézsa is, amiben pedig a hidegebb időben lehet vizet engedni és fürödni. Ami pedig egy kis plusz, hogy van egy projektorunk is, amivel a jármű fehér falára tudunk vetíteni és mozizni

A lakófurgon április 28-án a függönykarnis becsavarásával készült el teljesen, és ezen a napon az első próbaúttal fel is avatták Hotel CitROOM-ot, elmentek Balatongyörökre és ott éjszakáztak, majd Pécs mellett egy lakóautós találkozón be is mutatták a többieknek az új családtagot. A pünkösdi hosszúhétvégén a Bakonyban lesz egy újabb, családos lakóautó-találkozó, oda is készül a család és még két másik összejövetel is a tervben van. Zsanett pedig utazik Kapolcsra, a Művészetek Völgyébe, mint kézműves fog majd kitelepülni és a lakóautó lesz az otthona.

Zsanették még saját pólót is készítettek Hotel CitROOM-ról.

A nagyobb gyerekek is megszerették a lakóautózást, így nyáron öt fővel fognak túrázni egy nagyot Franciaországban, két hetet töltenek majd el ott.

És, hogy mit javasol Zsanett és András azoknak, akik szeretnének lakóautót, lakófurgont építeni. Először gondolják át, hogy mennyit fogják használni, hány fővel kirándulnának és mekkorák a kényelmi igények. Van olyan is, aki személyautóval indul útnak és csak egy kihúzható kiskonyhája van, meg persze az ülésekből estére az ágy.

Én direkt egy idősebb autót kerestem, mert a szerelhetősége sokkal könnyebb, ha bármi gond adódna, nem kell a nyaralást megszakítani, mert ott helyben lehet javítani, míg az új autóknál ez sokkal nehezebb. És fontos az ár is, mert ezt az autót sikerült 1.4 millióért megvenni

– mondta András. Zsanett pedig hozzátette, hogy sok anyaguk már megvolt és mindent a férje épített, így költöttek az autóra még közel 1 milliót. Gyakorlatilag 2,5 millió forintért lett egy szuper lakóautójuk. Azt pedig e sorok írója teszi hozzá – aki már régen szemezget a lakóautókkal, furgonokkal –, hogy az interneten a használható kategória 3,5 millió forint körül kezdődik és 25-30 éves járművekkel…

Ezért én azt tanácsolom, hogy mindenki gondolja át, hogy mennyi pénze van egy ilyen projektre, mennyi idő van rá és van-e képességünk, tehetségünk az építéshez. Mert ezektől függ, hogy mikorra készülhet el a lakóautónk. Ha nincs elég pénzünk, akkor apránként csináljuk, ha kell segítség az építéshez, akkor is, ha meg kevés az időd, akkor pedig azért lesz hosszabb a folyamat.

Zsanett és András szerint több helyen is lehet spórolni, nem szabad mindent a legdrágább helyen megvenni, a direkt kempinges oldalakról vásárolni. Érdemes lakóautós csoportokba belépni, mert ott segítenek egymásnak az emberek. A tetőablakot például külföldi oldalról rendelték meg, mert a hazai kínálatok sokkal drágábbak voltak.

De az ember igazából használat közben jön rá, hogy mi az, ami nélkül meglenne, és mi kellene még az autóba. Mi a Böhömmel túrázva jöttünk rá, hogy a hűtőt mi simán elhagyhatjuk és lesz plusz helyünk

– tette hozzá András, aki a leendő lakóautósoknak azt tanácsolja, hogy először próbálják ki két matraccal, a következő túrára építsen egy ágyat, majd szekrényt és szépen lassan, a saját igényeik szerint építgessék. És mindeképpen érdeklődjünk, vegyük fel a kapcsolatot más lakóautósokkal, ott sok segítséget, tanácsot kaphatunk.

Zsanett pedig azt is elárulta, hogy a lakóautójuk oldalára ez a felirat fog felkerülni: “Élményeket gyűjts ne tárgyakat”. Mert mint mondta, rövid ez az élet, és ha igaz, hogy abban a bizonyos pillanatban lepereg előttünk életünk filmje, akkor legalább az szép legyen…

Kapcsolódó
Mutatós lakóbuszként kelt új életre a kisteherautó
A tábori élmény eléréséhez és a kényelem maximalizálásához 2 napvitorla és 2 függőágy is tartozik.