Életmód

Itt az elektromos Microlino, a kis buborék autó

Sokszínű Vidék
Sokszínű Vidék

2018. 08. 08. 15:25

Amikor a csipetnyi retro találkozik a környezetbarát megoldásokkal, akkor megszületik a Microlino.
Korábban a témában:

Napjaink egyre nagyobb problémája a városokban a parkolóhelyek hiánya. Több, a BMW Isettta-jához hasonló, kis méretű autóval ha meg nem is oldódna, de némileg talán mérséklődne a fentebb említett „krízis”. Nem beszélve egyéb előnyökről, mint például a kisebb fogyasztás, kisebb helyigén. Valljuk meg, a kevesebb néha több, azaz nem mindig a „még újabb, még több, még jobb” irányába kellene elmozdulni – mint ahogy általában azt tesszük – hanem közlekedési eszközeink megválasztásakor (is) nagyobb tudatosságra lenne szükség.

26(+
Fotó: Isetta

 Az új technológiák és környezetbarát üzemanyagok mellett sokat segíthetnek a klímavédelemben is az olyan törpeautók, mint a nemrégiben piacra dobott olasz Microlino.

Az Európában jelenleg már kapható autó hossza nem éri el a 2,5 métert, maximális sebessége pedig 90 km/h. Egy kifejezetten „parkoló barát” járműről van szó, amivel versenyezni valószínűleg nem fogunk, városi közlekedésre viszont első osztályú. Egy töltéssel kb. 215 km-t képes megtenni, ára pedig jelenleg 12000 euró.

Fotó: microlino

Kicsi kocsihoz kis akkumulátor dukál (14.4 kW/h), mely négy óra alatt egyszerű konnektorról bárhol feltölthető. 300 literes tárolókapacitása nagyobb bevásárlásra is alkalmassá teszi.

A készítő, Wim Ouboter arról beszél, miért éppen ilyen lett a Microlino.

Átlagban 1.2 ember utazik egy autóban, naponta úgy 35 km-t. Ami azt jelenti, hogy a normál kocsik kapacitásának nagy része kihasználatlan! Az ideálist tehát egy motor és egy személyautó keverékeként kell elképzelni.

VIDEÓ

Az Isettákat annak idején „halál csapdáknak” tartották, az olasz törpeautó ezzel szemben már strapabíróbb. „A Microlin az L7E kategóriába tartozik – magyarázza Wim – Ezért nem kell törésteszten átmennie. Ez nem jelenti azt, hogy nem szeretnénk a lehető legbiztonságosabbra készíteni. Mi teszteltük, és 50 km/h-es sebességnél átment a teszten.”

Fotó: Isetta

A törpeautók igazán az 50-es években voltak népszerűek, mert az emberek a motorbiciklihez képest több kényelmet szerettek volna, ám sokuknak nem volt pénzük nagyobb autóra. Aztán az életszínvonal emelkedésével ez megváltozott, és a törpeautók gyártása a 60-as évek elejére gyakorlatilag leállt. Mostanában viszont – az autók és a közlekedés okozta problémák miatt – újból nő a kereslet alternatív megoldások iránt.

Szerző: Gulyis Csaba

Címlapfotó: microlino

Ezekkel a retro autókkal szívesen végigutaznád a világot
Ha igazi retrónyaralásra vágysz, ilyen lakóbusz legyen a választás!
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Budapest, 2018. július 31.
Sztaracsek Ádám, a Jánoska Cukrászda cukrásza által készített, Magyarország tortájának választott Komáromi kisleány elnevezésû torta egy szelete az augusztus 20-i ünnepi rendezvények szervezõinek sajtótájékoztatóján az Országház Vadásztermében 2018. július 31-én. A torta mézes-diós tészta alapú, van benne körte, csokoládé, vaníliás krém, fahéj és gyömbér.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.