Kampánnyal népszerűsítik a sertéshúsfogyasztást

Az eddigi kampányoknak is köszönhető, hogy a sertéshús visszakerült a magyar családok asztalára, az egy főre jutó fogyasztás meghaladja az évi 33 kilogrammot.
Kapcsolódó cikkek

Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús fogyasztását – közölte az AMC az MTI-vel.

Kapcsolódó
All inclusive ellátást kapnak Zsóka farmján a mangalicák
A fiatal gazda napi 12-14 órát dolgozik.

A szervezők rá akarják irányítani a vásárlók figyelmét a sertéshúsra, főképp a mangalicára. A nagyböjtig tartó médiakampány online és nyomtatott formában is megjelenik, kóstoltatással egybekötve, véleményformáló hírességek közreműködésével.

Tarpataki Tamás, agrárpiacért felelős helyettes államtitkár az előző kampányok eredményének tulajdonítja, hogy a sertéshús visszakerült a magyar családok asztalára, és az egy főre jutó fogyasztás már meghaladja az évi 33 kilogrammot.

Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke úgy véli, hogy a mangalica, mint prémium termék válságálló.

Az érdekképviselet a fajta megőrzéséért új európai és belföldi piacokat épített ki, ezek tartják működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalicaszektort

– írták.

A közlemény idézi az AMC ügyvezető-helyettesét is. Giczi Gergely hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús biztonságos, fogyasztása pedig fontos az emberi szervezet számára, hiszen értékes ásványi anyagokat, vitaminokat, nélkülözhetetlen aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz. A kedvező élettani hatásokra a most kezdődő kampány is fölhívja a figyelmet a közlemény szerint.

Kapcsolódó
Házi sertésburger valódi élelmiszerekből
Létezik adalékmentes, kistermelői finomságokban gazdag hamburger? Bizony létezik, és mi magunk is elkészíthetjük. Mutatjuk a receptet.