Lakóautóvá alakul a festőfurgon, és elviszi a marcali családot Olaszországba

A Ford Tranzitot két éve vette meg a család, mikor az osztrák vízimentők nyugdíjazták azt. A 23 éves járgány munkaidőben dolgozik, de szabadnapokon, szünidőben készen áll, hogy lakóautóvá alakuljon.

A kis „Transformers” első útja Tihany volt, majd Balatonfüred után az Őrség következett, egy éjszaka a Vadása-tónál, idén pedig eljutottak közösen Gyékényesre. Most pedig következik egy több mint 3000 kilométeres túra az olasz csizmán.

De térjünk vissza a kezdetekhez! Kőszegi Zsanett, a kézműves anyuka avatott be minket a részletekbe, aki Marcaliban él családjával és egy ajándékboltot üzemeltet, amiben a saját lakásdekorációit, alkotásait árusítja.

Mivel férjem szobafestő, én pedig kézműves vagyok, és nyaranta fesztiválokra is járok, szükségünk volt egy munkaautóra. Míg neki a létra és festőeszközök szállítására, nekem áruszállítás és időszakos szállásnak kellett a Ford Tranzit, ami mielőtt hozzánk került Ausztriában, a vízimentőknél dolgozott, még ünnepélyes nyugdíjaztatása is volt, olyan becsben tartották

– mesélte Zsanett, hozzátéve, hogy az első vadkempingezésen tavaly avatták fel a kocsit, amikor egy hirtelen ötlettől vezérelve két matracot bedobtak a második üléssor mögé és elindultak Tihanyba a kisfiukkal.

Nem volt semmi konkrét terv, csak némi elemózsia és a cél, hogy reggel a Balaton partján szeretnénk ébredni. Így is lett. Tihany keleti oldalán észrevettük, hogy több lakóautó gyülekezik, így találtuk meg mi is köztük a helyünket. Sokáig néztük a csillagokat, a többi autóból kiszűrődő fényt, a parton a horgászokat. Reggel pedig csodáltuk a napfény táncát a vízen. Mondanom sem kell, azonnal megfertőzött minket ez a szabadságérzés, és haza úton Marcaliba már a következő úti célunkat terveztük.

Ezután pedig más szemmel tekintettek az autóra is, ami nem csak egy munkatárs volt már, hanem menedék, cinkostárs, útitárs a csavargásokhoz.

A YouTube és az internet számtalan ötletet mutat, hogy hogyan lehet kis autókból, komfortos, praktikus tereket kialakítani. A Facebook-on pedig rátaláltunk a vadkemping és az autós vadkemping csoportokra, ahol szintén rengeteg praktikus ötletet láttunk. Mivel az autó a hétköznapokban dolgozik, festeni jár, így olyan megoldásokat kellett találnunk, ami könnyen, gyorsan átalakíthatóvá teszi.

Sok minden már megvolt az átalakításhoz, lényegében újrahasznosított tárgyak adták a lakóautó felszerelésének nagy részét. Az ágy például két régi ágyrács, melynek új keretet gyártottak, ez a kisbusz végében kapott helyet. Alatta helyezkedik el egy 50l-es víztartály merülő szivattyúval a tusoláshoz. A zuhanytartály mellett egy csappal ellátott 25 literes víztartály, egy láda konyhai eszközökkel, kempinggáz gurulós fiókok és vásároltak egy kempingvécét is, aminek két tartálya van és az alsóban vegyszerek segítségével gyakorlatilag átlátszó szennyvízzé bomlik minden, amit ki lehet üríteni a csatornába.

Függönyöket varrattunk, amit tépőzárral könnyedén rögzíteni tudunk az ablakokhoz, amiket le is fóliáztattunk. A tetőre pedig felkerült a 2 X 100 wattos napelem. Ez segít az akkumulátorokat tölteni, a zuhanyhoz ugyanis van merülőszivattyú, ami szivargyújtón keresztül üzemel és még melegvizünk is van. A két hátsó ajtót nyitjuk ki, föléjük kerül a zuhanyfüggöny karnisának a férjem festéshez használt tolónyele

– mondta el Zsanett, akitől megtudtuk, hogy eredetileg Szlovénia felől mentek volna Horvátországba és úgy érintették volna Olaszországot, de megtudták, hogy a horvátok büntetik a lakóautóban alvást, ha az nem kemping területén van.

Többek között az is nagy előnye a vadkempingnek, hogy ad egy olyan szabadságot, ahol nem vagyunk kötve sem helyhez, sem időhöz, így sokkal lazábban szervezhetjük a programjainkat. Az útvonalat persze nagyjából megterveztük, az első nap Firenzéig szeretnénk leérni. Innen Toszkánán keresztül mennénk le Nápolyig, ahol elidőznénk néhány napot, hogy felfedezzük a környéket. Innen megyünk Barira és a csizma vádliján jönnénk vissza.

Ez egy tíz napra tervezett út, 3000-3500 kilométernyi utazás. A családnál szempont volt az is, hogy a vidék szépségeit is megcsodálják, így minimális autópályát használnak és a fürdőhelyeknél is kerülik a nagy strandokat.

Sokan nagyon beépítik az ilyen átalakított dobozos autókat, de nálunk pont az a lényeg, hogy mivel ez egy munkaautó, a hétvégére gyorsan, könnyedén lakóautóvá építsük és Ford tranzitból átalakulhasson Hotel Böhömmé

– mesélt nevetve Zsanett az autó becenevéről is. Főzni egyébként most a szabadban fognak és alapanyagot is alig visznek, mert Olaszországba felesleges tésztát vinni, olcsóbb is, mint idehaza, ahogy az olíva olaj is, ezért a főzéshez majd bevásárolnak, vizet viszont sokat visznek, mert az drága. (Közben Böhömnek már saját Facebook-oldala is lett.)

És, hogy mik a tervek? Az olasz úttal megjött az étvágy a nagyobb csavargásokhoz is. A Mohovics család ugyanis Erdélybe is szeretne eljutni, amihez felszerelnék a kocsit állófűtéssel is és egy másik beruházás pedig egy csúszós sín lesz, aminek segítségével az ágyrácsokból kanapé alakítható ki. Ja, és nem mellesleg a Budapest-Bamako rallyra is beneveznek, amiről mi is beszámolunk majd.

Kapcsolódó
Mutatós lakóbuszként kelt új életre a kisteherautó
A tábori élmény eléréséhez és a kényelem maximalizálásához 2 napvitorla és 2 függőágy is tartozik.