HIRDETÉS
Életmód

Az nyerhet a Balatonnál, aki figyel a nők igényeire

pixabay
pixabay
A női utazók nagyobb valószínűséggel vállalnak  extra kiadásokat, és többet költenek a férfiaknál.

A balatoni szállodáknak jobban oda kellene figyelniük a nők fogyasztási szokásaira,   ha továbbra is versenyképesek szeretnének maradni, írta a HírBalaton.

Mindezt jól bizonyítják a hazai és nemzetközi adatok is

– nyilatkozta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke, aki a nőnap alakalmából hívta fel a figyelmet az új utazási trendekre.

Az egyik idén januárban megjelent kutatás, amely 125 millió foglalást elemezett 44 500 hotelben kiderítette, hogy a szállodafoglalási oldalak látogatóinak túlnyomó többsége, mintegy hetven százaléka nő.

Mindez azt jelenti, hogy a nők jóval több információval rendelkeznek arról, merre is indulhat el a család, ha a nyaralás kérdéséről van szó. Ezért a szállodáknak a neutrális ajánlatok mellett, olyan kínálatot is ki kellene dolgozniuk, amelyek a nők számára vonzóbbak

– mondta a szakember.

Az ajánlatok kialakításakor érdemes figyelemebe venni azt is,  hogy  a női utazók nagyobb valószínűséggel vállalnak  extra kiadásokat a wellness-szolgáltatások ígényvbe vételére (22% vs. 20%), és kevésbé valószínű, hogy többet költenek reggelire (46% vs. 49%). Ráadásul a nők általában igényesebbek a szálláshelyek minőségére és a szolgáltatások színvonalára. Ezért a hoteleknek a jövőben jobban kellene figyelniük ezekre a részletekre is.

A világ tendenciái mellett, a hazai statisztikákat is érdemes figyelembe venniük azoknak, akik a turizmus területén dolgoznak. 2023-ban, a vendégforgalom 46 százalékát a női vendégeknek köszönhették a hazai szálláshelyek.

Ez azt jelenti, hogy itthon egy kicsit többet utaztak a férfiak. Ugyanakkor egyes turisztikai térségekben közel ugyanannyi női vendéget regisztráltak, mint férfit. Sopron és a Fertő (49%), a Mátra és a Bükk térségben (49%), illetve a Balaton esetében is (48%) kiemelkedően magas volt a hölgyek aránya.

Az NTAK adatai szerint voltak olyan régiók is, ahová valamilyen oknál fogva az átlagnál több nő járt mint férfi. 2023-ban például Szarvason több mint 60 százalékban nők éjszakáztak, míg Harkányban, Berekfürdőn és Csopakon is 55 százalék körüli volt a hölgyekhez köthető éjszakák száma.

Érdekesség az is, hogy a magyar hölgyek 22 százaléka egy főre foglalt szállást ebben az időszakban, ami annak is bizonyítéka, hogy a gyengébbik nem jóval bátrabb és nyitottabb az újdonságokra, ha a világ felfedezéséről van szó.

Mindez egyébként teljes mértékben összhangban van a világ utazási szokásainak változásaival. Így például  britek 24 százaléka idén januárban azt nyilatkozta, hogy 2025-ben egyedül kíván majd utazni, ha elindul szabadságára.

Az nyer, aki figyel a nők igényeire!

Fekete Tamás szerint a 2025-ös turisztikai versenyben, különösen a Balatonon, ahol a minőség a kulcs, a nők kegyeinek elnyerése lesz a győztes stratégia. Szerinte a Balatonra is érvényes az a tendencia, amelyet egy amerikai reklámszakember fogalmazott meg: a „női faktor” keresése már nem opció, hanem alapkövetelmény az üzleti világban.

Ebbe az irányba a Balaton szállodáinak és vendéglátóhelyeinek most kell lépniük, ha nem akarnak lemaradni az egyre élesedő turisztikai versenyben

– mondta a szakember.

A magyar tenger népszerűségét mutatja, hogy 2024-ben Balaton-parti város lett a legnépszerűbb vidéki úti cél. Közben megkezdték a népszerű siófoki fürdő felújítását, Balatonfüreden pedig lebontották a kétes hírű görög falut.

Kapcsolódó
Balatoni szálloda lett az év hotele
A közönségszavazáson a voksok 20,2 százalékát szerezte meg.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik