A jövőben nem népszerűsítik inluenszerekkel a látványosságokat a Mallorcát is magába foglaló Baleár-szigeteken, mert a korábbi kampányoknak nem várt következménye lett, ítrja a Guardian.
A spanyol szigetcsoport hatóságai a túlturizmus elleni küzdelem jegyében abban reménykedtek, hogy a több százezer követővel rendelkező véleményvezérek majd segítenek abban, hogy a legfelkapottabb látványosságoknál ne legyen akkora tömeg, és más szép helyekre csalogatják az embereket.
A kívánt hatás ellenkezőjét váltotta ki az intézkedés, mondta a Baleár-szigetek turizmus felelős részlegének szóvivője.
Hogy mennyire rossz ötlet volt ez, azt a Caló des Moro nevű kis öböl esete mutatja meg, amelynek partjain kényelmesen maximum százan férnek el egyszer. Csakhogy miután az egyik influenszer megmutatta közösségi oldalán a helyet a követőinek, több ezren mentek el oda. Az öböl egyébként tényleg gyönyörű, ezt az alábbi galériánkban található fotók is igazolják.





María Pons helyi polgármester korábban arról beszélt, hogy naponta 1200 autóval 4000 ember keresi fel a látványosságot. Arra kérte a helyi újságírókat és az utazási irodákat, hogy többet ne említsék meg a helyszínt.