A nyári hőség beköszöntével sokan cserélik le a zárt cipőiket egy könnyed papucsra. Bár ez a választás kényelmesnek tűnik, ha így ül a volán mögé, bírságot kockáztat. Papucsban vezetni veszélyes, írta a Tolna vármegyei hírportál.
Tök jó a nagy melegben egy szál papucsban vezetni, és menni, menni a végtelenbe. Sőt, van aki arra esküszik, hogy a legjobb mezítláb nyomni a pedálokat. A szakemberek azt mondják, ez nem igazán jó ötlet.
A gond az, hogy az ilyen típusú lábbelik nem biztosítanak stabil tartást. Könnyen lecsúszhatnak a lábról, beakadhatnak a pedálok alá, vagy megakadályozhatják, hogy a sofőr megfelelő erőt fejtsen ki a fék- vagy gázpedálra. Ez egy vészhelyzetben másodpercek alatt balesethez vezethet
– mondta a portál megkeresésére Komlósiné Kiss Anett a Tolna Vármegyei Rendőrfőkapitányság szóvivője.
Vezetés közben fő a biztonság
Bár az előírások konkrétan szinte sehol se tiltják a mezítláb vagy a strandpapucsban vezetést, az a kikötés a magyar KRESZ-ben is megtalálható, hogy „járművet az vezethet, aki a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van”.
Külföldön komoly bírság jár érte
A vezess.hu kigyűjtötte, néhány európai országban mennyit kell az egyenruhásoknál hagyni ilyen esetben.
Spanyolországban az egyik legszigorúbb a szabályozás. A közlekedési törvény előírja, hogy a vezetőnek mindig teljes mozgásszabadságot kell biztosítania, amit a papucs akadályoz. A bírság mértéke akár 200 euró (kb. 80.000 forint) is lehet.
Franciaországban nincs tételesen leírva a papucs tilalma, de a rendőrnek jogában áll megbüntetni a sofőrt (jellemzően kb. 90 euróra, azaz 36.000 forintra), ha úgy ítéli meg, hogy a lábbeli veszélyezteti a vezetés biztonságát.
Mint arról beszámoltunk a Hármashatár-hegyről indult siklóernyőzni, de olyan dolog történt útközben, amire nem számított, valamint arról is hírt adtunk, hogy így verte át az üvegvisszaváltó automatát anya és a fia.