Legendás mozdony húzta a Balatonra a nosztalgiavonatot

Az utazóközönség kedvence volt a „paripa”.

A nagy sikerű tavalyi balatoni vonatuk után idén június 10-én egy M61-010-es mozdony különvonatával kezdte balatoni szezonját a Nohab-Gm Alapítvány. A szerelvény a klasszikus balatoni gyorsvonatoknak megfelelően Budapest Déli pályaudvar és Tapolca között közlekedett, reggel indult és a késő esti órákban érkezett vissza a fővárosba.

Dallamos, lágy hang

Hazánkban is igen nagy népszerűségnek örvendenek az M61-es sorozatú mozdonyok, melyeket legtöbben – gyártójuk nyomán – NOHAB néven ismernek. A gépek kimagasló megbízhatóságukkal és egyszerű kezelhetőségükkel nagy megbecsülést vívtak ki maguknak a vasutasok körében és az utazóközönség is megkedvelte őket barátságos megjelenésük és dallamos, lágy hangjuk miatt. Az M61-esek közel négy évtizedes pályafutásuk alatt valóságos legendává váltak a magyar vasúton. Sokak szíve fájt értük, amikor 2000 karácsonya előtt végleg elbúcsúztak a menetrendi forgalomtól.

1999-ben a NOHAB-ok néhány elkötelezett barátja elhatározta, hogy egy civil szervezet, a NOHAB-GM Alapítvány keretei közt tartja életben az M61-esek legendáját.

A működőképes állapotban megőrzött sorozat egyik példánya húzza különvonataikat egy-egy alkalommal az ország más-más pontjára, hogy a magyar vasútbarátok hazai viszonyok közt is méltányos áron, a mindennapos üzemnek megfelelő állapotában ismerhessék meg a mozdonyt.

Fotók: MTI – Máthé Zoltán

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a Sokszínű vidék Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.