Páratlan balatoni képanyagot digitalizált a nyár végére a megújuló Közlekedési Múzeum, olvasható a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum oldalán.
A fotóanyagon főleg a két világháború közötti kikötőépítéseket, parti munkákat és a balatoni, Balaton-parti közlekedésben dolgozók társadalmi helyzetét csodálhatjuk meg. A Múzeum szakemberei a Balatoni Hajózási Zrt.-vel kötött együttműködésnek köszönhetőn dolgozzák fel a BAHART archívumát.
A BAHART fényképarchívumának feldolgozása révén egy olyan, eddig kevesek számára elérhető anyagot sikerült most közkinccsé tenni, amely nem csupán a kutatók számára lehet érdekes. A sosem publikált fotók főleg a két háború közötti Balatonról adnak újfajta képet. A Közlekedési Múzeum kiemelt feladatának tartja, hogy a hazai vállaltokkal való együttműködés keretében is segítse a közlekedés- és ipartörténet emlékeinek megőrzését és annak XXI. századi elvárásoknak megfelelő közzétételét is. Egy ilyen sikeres munkáról számolhatunk most be, miközben az értékes archívum feldolgozása tovább folytatódik
– mondta el a projekt kapcsán Vitézy Dávid főigazgató.
Az összesen kilenc doboznyi archívumi anyag döntő többségben 1930 és 1940 között a Balatoni Kikötők Magyar Királyi Felügyelőségénél keletkezett. Emellett, kisebb részben a MAHART-os és BAHART-os időkben született tételek is szerepelnek a gyűjteményben, amit a múzeum digitalizálási műhelye, muzeológusai, archívumi szakemberei több hónap alatt, aprólékos munkával dolgoztak fel.
Kiemelt kép: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_26 A révfülöpi kikötő 1913 körül