Lenyűgöző mérnöki teljesítményre volt szükség ahhoz, hogy a magyar–román határ közelében található Apátfalvi-híd alkalmassá váljon egy gigantikus szállítmány áthaladására. A híd eredetileg mindössze 40 tonnát bír el, miközben a rajta áthaladó szerelvény össztömege elérte a 750 tonnát. A Szegeder információi szerint a szállítmány a marosnémeti hőerőműhöz tartott, és komoly előkészületeket igényelt az átkelés biztosítása.
Az Apátfalvi-híd egy 30 méter hosszú, háromnyílású közúti átkelő, amelyet úgy kellett átalakítani, hogy elbírja a hatalmas generátort szállító, 100 méter hosszú és 6 méter széles szerelvényt. A munkálatok során a PERI mérnökei, Hajós Bence építőmérnök vezetésével, egy nagy teherbírású, mégis könnyen kivitelezhető megerősítési rendszert dolgoztak ki.
Ennek során összesen 156, különböző hosszúságú, a híd alatti terepviszonyokhoz alkalmazkodó méretű támaszt építettek be. Ezek közül 108 nagy teherbírású oszlop szolgált a hatalmas súly egyenletes elosztására. A híd szerkezetét úgy alakították át, hogy a pályalemez terhelését közvetlenül a patakmederben kialakított betonlemezre továbbítsák, biztosítva ezzel a szükséges stabilitást.
A projekt előkészítése több mint egy évig tartott, és számos nemzet szakemberei vettek részt a lebonyolításban, köztük német, osztrák, román és magyar mérnökök. A gigantikus generátor szállítási útvonala is rendkívüli volt: Amerikából hajóval érkezett, majd a Dunán és a Tiszán folytatta útját Szegedig, ahonnan közúton szállították tovább a több mint 300 kilométeres távon.
Ez a generátor csak az első volt a három tervezett szállítmány közül. A következő hónapokban további két rekordméretű generátor fog megérkezni a marosnémeti hőerőmű építéséhez, amelyhez hasonló logisztikai bravúrra lesz szükség.