Ahogy arról korábban a Sokszínű Vidék is beszámolt, márciusban visszatért a boltok polcaira a Traubisoda, miután a Márka Üdítőgyártó Kft. megkezdte a ’70-es és ’80-as évek ikonikus üdítőitalának gyártását.
A vásárlók március végén és április elején még több Lidl, Interspar és Penny üzletben is találkozhattak a retró üdítővel, azonban a hirtelen megugrott kereslet miatt sok boltban pillanatok alatt kifogytak a készletek.
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetője az Origo megkeresésére elmondta, az éves tervezett volumen közel felét eladták április végére. Ettől függetlenül, mind a beszerzésük, mind a gyártásuk képes tartani az iramot a vártnál magasabb rendelésekkel és ki tudják elégíteni a fogyasztói igényeket.
De akkor mégis miért nincs a polcokon az üdítőből? A hivatalos indoklás szerint ez a kereskedelmi láncok igényétől, és terméklistázási szokásaitól függ.
Vannak olyan láncok, akik gyorsan reagáltak az igényekre és listázták a termékeket állandó szortimentbe, és olyan partnerek is, akik csak úgynevezett in-out akcióban teszik a termékeket, azaz időszakonként 1 hetes akció idejére elérhető a termék. Mivel a terméknek nem volt előélete, ezért sokszor kisebb mennyiséggel tervezték az akciós időszakot, így szinte minden esetben 2-3 nap alatt megvásárolták a fogyasztók a bolti készleteket
– tette hozzá.
Megjegyezte, ezekre a tapasztalatokra építve, természetesen a jövőbeni akcióikat már megnövelt volumenekkel tervezik és júniusra szinte minden kereskedelmi egységben legalább egyszer megjelenik a termék.
Az, hogy melyik partnernél lesz állandó listázás, még a jövő kérdése, de több olyan hálózat van már, ahol bekerült állandó kínálatba a Traubisoda; például az összes hazai nagykereskedelmi partnerüknél és a Reál, Coop, Metro, Auchan, Tesco hálózatokban. A Lidl, Penny és Spar láncokkal egyelőre in-out akciókkal tudnak együttműködni.
Pécskövi Tibor beszélt arról is, hogy egy hónapja kezdték el szállítani az 1,75 literes PET kiszerelést három ízben; a klasszikus szőlővel, annak cukormentes, zéró változatával, valamint egy kékszőlő ízű variációval léptek piacra. Hozzátette, hogy a jövőben több kiszereléssel is érkeznek majd. A mostani, 1,75 literes kiszerelést június első napjaiban követi a 330 milliliteres alumíniumdobozos (CAN), később pedig a félliteres, palackos termék is.
Alábbi galériánkban találsz pár múltidéző képet a Traubiról, és annak egykori reklámjairól is.




