Mozaik

Búcsúzik az utolsó vízibusz: soha többé nem látunk ilyen hajót a Balatonon

Fortepan/Gábor Viktor
A Magyar hajó és Darugyár Váci Gyáregységében készült Balaton vízibusz vízre bocsátása.
Fortepan/Gábor Viktor
A Magyar hajó és Darugyár Váci Gyáregységében készült Balaton vízibusz vízre bocsátása.
A Balkánon szolgál tovább az Arács.

A Magyar Hajó- és Darugyár (MHD) Váci Gyáregységében 1963-ban, a Mahart megrendelésére épített 3011-es típusú Arács balatoni jövője már akkor megpecsételődni látszott, amikor a Bahart néhány éve egyértelművé tette, nem számol sem a 301-es, sem a nyitott hátsó fedélzetű, panorámaablakok nélküli 3011-es típussal a Balatonon – olvastuk az Iho.hu oldalon.

Ezért a társaság az Akali és az Arács eladása mellett döntött, a hajók kikiáltási ára nettó húszmillió forint volt.

Utóbbi motoros 2022-től a Beach Boat Kft. üzemeltetésében mutatkozott a tavon, Balatonakali és Balatonszemes között menetrend szerinti közforgalmi járatként, egyéb esetben strand- és sétahajóként. Bár 3011-esből akad még a Dunán és a Tiszán is, a tóhoz kötődő Arács és vízibusz társainak jellegzetes látványa segít felidézni tíz- és tízezrek balatoni nyarainak emlékét.

Az Arács motoros 61 évnyi szolgálat után a Balkánon, egy észak-macedón hajózási cég kötelékében, az Ohridi-tavon kap új feladatokat.

Tavaszra váltott a balatoni kompmenetrend és megkezdte a szezont a Balatoni Csavargőzös és az ország legnagyobb lapátkerekes gőzhajóját felfalja a rozsda.

Kapcsolódó
Videón a gyerekeket szállító, balatoni napelemes hajó
A Horányi Hajógyárban készült, és már vízre is bocsátották a napelemekkel is rendelkező Szent Erzsébet hajót.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik