A Magyar Hajó- és Darugyár (MHD) Váci Gyáregységében 1963-ban, a Mahart megrendelésére épített 3011-es típusú Arács balatoni jövője már akkor megpecsételődni látszott, amikor a Bahart néhány éve egyértelművé tette, nem számol sem a 301-es, sem a nyitott hátsó fedélzetű, panorámaablakok nélküli 3011-es típussal a Balatonon – olvastuk az Iho.hu oldalon.
Utóbbi motoros 2022-től a Beach Boat Kft. üzemeltetésében mutatkozott a tavon, Balatonakali és Balatonszemes között menetrend szerinti közforgalmi járatként, egyéb esetben strand- és sétahajóként. Bár 3011-esből akad még a Dunán és a Tiszán is, a tóhoz kötődő Arács és vízibusz társainak jellegzetes látványa segít felidézni tíz- és tízezrek balatoni nyarainak emlékét.
Az Arács motoros 61 évnyi szolgálat után a Balkánon, egy észak-macedón hajózási cég kötelékében, az Ohridi-tavon kap új feladatokat.
Tavaszra váltott a balatoni kompmenetrend és megkezdte a szezont a Balatoni Csavargőzös és az ország legnagyobb lapátkerekes gőzhajóját felfalja a rozsda.