A hazai dinnye közös népszerűsítésével kapcsolatban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft.-vel (AMC) és az áruházláncok vezetőivel tartott sajtótájékoztatót július 19-én.
A kamara célja a fogyasztás ösztönzése, mint az elnök ismertette, 50-60 helyszínen lesznek kóstolók, ahol új fajtákkal is megismerkedhetnek a fogyasztók. A jelenlegi, nemzetközi viszonylatban átlagos évi 13-15 kg dinnyefogyasztás emelése feltett szándék, ami a termelésnek is új lendületet adhat.
Lipcsey György, az AMC ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a magyar agrármarketing megújul, a június 15-től – a szaktárca égisze alatt – önállósult AMC több terméknek is szervez majd kampányokat. A magyar dinnye promóciója kapcsán részletezte, az áruházi kóstoltatás lesz a fő elem, sok tucatnyi helyszínen.
Hat Erzsébet-táborba is kerül dinnye, ahol a gyerekeket, családokat célozzák meg.
Nyár, dinnye, szeletem
– hangsúlyozta a szakember a szlogent.