A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke szerint 20-25 évre megoldanák a régió vasúti közlekedését a GYSEV Zrt.-nél feleslegessé vált Jenbacher motorvonatokkal, melyek egyike szombaton különvonatként közlekedett Győr és Veszprém közt a szövetség szervezésében – írta az MTI.
Jobbak lennének az utazási körülmények
Mivel a GYSEV Zrt. villamosította magyarországi vasútvonalait, azokon új villamos motorvonatok állnak szolgálatba, így 12 korszerű motorvonat feleslegessé válik a társaságnál. A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség ezért azzal a kéréssel fordult a MÁV és a MÁV Start vezetéséhez, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkárságához, találjanak megoldást arra, hogy ezek a vonatok a térségben maradhassanak. A használt, de jó állapotú motorvonatok a Győr-Veszprém vonal mellett Győr-Pápa-Celldömölk és Pápa-Csorna közt is jobb utazási körülményeket biztosíthatnának.
EZEN AZ ERDEI VASÚTON ÖRÖM AZ UTAZÁS. OLVASD EL IDE KATTINTVA!
Rosszak a ma közlekedő vonatok
A jelenleg Győr és Veszprém között közlekedő csehszlovák motorvonatok nem alkalmasak a hegyvidéki közlekedésre, állandóan elromlanak, lassan járnak, ráadásul a mozdonyos szerelvények nagy tömegükkel károsítják a 120 éves magas-bakonyi vasútvonalat, komoly pályafenntartási költségeket generálva.
A GYSEV-nél feleslegessé vált motorvonatok megfelelő fékrendszerrel lejtős pályán is meg tudnak állni, így Eplényben is ki lehetne alakítani legalább egy megállóhelyet. Jelenleg ugyanis a Veszprém megyei településtől két kilométerre egy régi rakodóhelyen áll meg a vonat, ahonnan járda sem vezet a főút mentén a faluba.
KAPCSOLÓDÓ CIKK: ÍME EURÓPA LEGSZEBB VASÚTVONALA
Címfotó: MTI – Máthé Zoltán