Virágzó vidékünk

Ilyen híd még nem épült Magyarországon

Ilyen elrendezésű szerkezet hazánkban nincs.

Egy év múlva készülhet el az az új gyalogos-kerékpáros híd, amely a lakosok közlekedését segíti majd Győrszentiván M19-es autóúttól északra és délre eső részei között – írta a Kisalföld.

A jelenlegi híd a nagy forgalom miatt meglehetősen balesetveszélyes, ráadásul túlságosan szűk, felhajtói pedig nagyon meredekek. A problémát egy új gyalogos-kerékpáros híddal orvosolják: a 280–300 millió forintos beruházás költségeinek egy részét már Győr 2018-as költségvetése is tartalmazza.

Kifejezett cél, hogy építészetileg esztétikus, hangsúlyos szerkezet kerüljön le a rajzasztalról. A végeredmény egy 46 méter hosszúságú, kábelfüggesztéses ívhíd lett, melynek különlegessége, hogy nem két, hanem egy főtartó ív tartja a pályalemezt. Ilyen elrendezésű szerkezet hazánkban még nincs

– mondta a lapnak Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet szóvivője.

A hídra fel- és arról levezető lépcsőztetett rámparészt 1:1 méretarányban zsaluelemekből megépítették egy telephelyen. Az életnagyságú makettet gyalog és tolt kerékpárral is kipróbálták, meggyőződve kényelmes használhatóságról.

A híd ívtartója csőszelvényű acélból készül, melyhez húrszerűen acélkábelek vagy rudak csatlakoznak majd. Tetőpontja az alatta lévő M19-es autóút szintjétől számítva 12 méter magasan lesz. A híd a keleti irányból érkezők számára akár Győr kapuját is jelentheti, ezért azt szeretnék, ha az díszkivilágítást kapna. Erre még fedezetet kell találni.

Címfotó: Kisalföld

Olvasói sztorik