Kelemen János, a Coop Szeged Zrt. vezérigazgatója a Délmagyarországnak elmondta, hogy sikeresnek bizonyult a májusban megnyílt, személyzet nélküli boltjuk működése. A több ezer vásárlót kiszolgáló üzlet tapasztalatai alapján a rendszer megbízható, naponta elemzik a működést, és azt látják, hogy a bolt gazdaságosan, a várakozásoknak megfelelően üzemel.
A vezérigazgató szerint május 22. óta több ezer vásárló használta a rendszert, a tapasztalat pedig azt mutatja, hogy a személyzet nélküli modell nem jár nagyobb forgalmazási veszteséggel, mint a hagyományos boltok. Azaz nem lopnak benne többet mint a többi boltban.
A Coop Szeged Zrt. vezetése átmenetileg biztonsági őrrel is megerősítette a felügyeletet, de ez nem lesz tartós.
A vásárlók most találkozhatnak őrző-védelmi személyzettel, de ez átmeneti megoldás. Az automatizált rendszer lényege éppen az, hogy emberi beavatkozás nélkül működjön, így hosszú távon ez a felügyelet megszűnik
– hangsúlyozta a vezérigazgató.
A lap információi szerint a gondot az okozza, amikor a tolvaj egy olyan vásárlóval jut be az üzletbe aki az alkalmazás segítségével nyitotta ki az üzlet ajtaját. Majd ugyanígy jut ki, egy jóhiszemű vásárló segítségével. Ezen igyekeznek javítani a jövőben. Az egyik – a rendőrség előtt is jól ismert – tolvaj legalább két alkalommal járt így az üzletben, de a kamerafelvételek segítségével gyorsan elkapták.
Olyan is előfordult, hogy amikor éppen kinyílt az ajtó, egy erősen ittas férfi sétált be az üzletbe, de ki már nem jutott, ezért kicsit lepihent a pénztárgépek között. Néhány árucikket ő is fizetés nélkül vitt el, de miután kopogtattak nála a rendőrök és eljárás indult ellene, visszament az üzletbe és kifizette a lopott árut.
Írtunk arról is, hogy 70 éve nyílt meg az első önkiszolgáló bolt Budapesten és tíz év után bezárt Szombathely utolsó közösségi boltja. Baranyában pedig százával zárnak be a falusi boltok.

