Életmód

5 magas antioxidáns tartalmú fűszer, amit igen érdemes használnunk

Fűszerek, melyek nem csak ízletesebbé teszik ételeinket, de sok esetben  egészségesebbé is.
Korábban a témában:

Sokan nem tudják, hogy jó néhány fűszerünkre igaz, hogy gazdag polifenol  források, és ezáltal kiváló antioxidánsok. Ezek a vegyületek megőrzik, illetve javítják az erek rugalmasságát, tágulási képességét, ezáltal csökkentve  az érelmeszesedés, magas vérnyomás, keringési betegségek és ödémásodás kialakulásának esélyét.

A fűszerek hatékonyságát is szabvány  alapján határozzák meg

Az O.R.A.C. érték egy nemzetközileg elfogadott, hitelesített, szabadalmaztatott szabványrendszer, melyet az amerikai Brunswick laboratórium 1997-ben vezetett be, folyamatosan fejleszt  és az élelmiszerek antioxidáns kapacitásának mértékét jelzi. Egy átlag embernek ez az érték 5-12 ezer között van naponta, függően testsúlytól, étkezési szokásoktól, egészségi állapottól -olvashatjuk a treehugger oldalán.

Magas antioxidáns tartalmú fűszerek

Oregánó

Az oregánó egyet jelent az olasz konyhával, pizza- és a tésztaszószok esetén nyilvánvaló választás. De oregánóval a rántottát, zöldségleveseket, salátaönteteket és pirított zöldségeket is  ízesíthetünk.

Az oregano antioxidáns tartalma – 175,295 ORAC/100 g

Rozmaring

A rozmaringot pácokhoz, a hús bedörzsöléséhez, halakra, burgonyára használhatjuk, de gyógyteája is igen jótékony hatású.

A rozmaring antioxidáns tartalma- 165.280 ORAC / 100 g

Kakukkfű

Egy másik népszerű mediterrán fűszer a kakukkfű. Rendkívül sokoldalú, majdnem azonos módon alkalmazhatjuk, mint az oregánót.  Salátaöntetek, levesek, pörköltek, sültek, tojás alapú ételekhez, fokhagymás kenyér, tésztára szósz formában fűszerezhetünk vele.

A kakukkfű  antioxidáns tartalma – 157.380 ORAC / 100 g

Kurkuma

A kurkumát leggyakrabban az indiai konyhához társítják. A curry-hez bátran adjunk hozzá pluszban egy kanál kurkumát, de társíthatjuk a köményhez, korianderhez, gyömbérhez és a fokhagymához. Szórjunk kurkumát a levesekhez, pörköltekhez és a rizshez is, gyönyörű, élénk sárga színével is feldobja az ételt.

A kurkuma antioxidáns tartalma – 127.068 ORAC / 100 g

Orvosi zsálya

Az orvosi zsálya hasonló a rozmaringhoz, ez is kiváló sült zöldséghez, húshoz és halhoz. Adjunk hozzá egy csipetet a tésztaételekhez, de különösen tejszínes szószok, levesek és pörköltek ízesítésére alkalmas. Remekül kiegészíti a téli zöldségeket, mint például a sütőtököt, édes- és sima burgonyát.

Az orvosi zsálya antioxidáns tartalma- 119.929 ORAC / 100 g

Egészségünk érdekében használjuk bátrabban ezen fűszereket.

Kiemelt fotó: pixabay.com

Kakukkfű, a bátorság gyógynövénye
Régen a szegények antibiotikuma volt. Nem véletlen.

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.