A tavalyi évben évben mennyiségben 4, értékben pedig 11 százalékkal nőtt a sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése, és meghaladta a 150 milliárd forintot – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen. Ezzel a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel az általa vizsgált 90 kategória közül, ennél értékben csak a feldolgozott hús generált nagyobb forgalmat.
A minőségi söröket egyre inkább előnyben részesítik a fogyasztók
Tavaly a bolti eladások 90 százalékáért a hagyományos sörök feleltek, az ízesített típusok részaránya 7 százalék volt, miközben a fennmaradó 3 százalékon a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök osztoztak.
Bár a Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek, Kántor Sándor, a szervezet igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy a kiskereskedelmi adatok hűen tükrözik a fogyasztói trendeket. Ezek közül a termékösszetétel minőségjavulását emelte ki: folytatódott a prémium és szuperprémium kategóriájú sörök térnyerése az olcsó, alsó kategóriás termékekkel szemben, de ugyancsak meghatározó az alkoholmentes sörök robbanásszerű növekedése, ez a szegmens is egyre jelentősebb szerepet tölt be.
Kántor Sándor emlékeztetett, hogy 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, a tavalyi forgalom szintén ekörül alakulhatott, vagy néhány százalékkal túl is szárnyalhatta ezt a szintet. Jelezte, hogy a 120 millió korsó feletti éves hazai mennyiség túlnyomó része továbbra is magyarországi sörgyárakban és sörfőzdékben készül, maximálisan kihasználva a meglévő gyártókapacitásokat.
Címlapfotó: pixabay.com