Életmód

Öt dolog, amit semmiképp ne hagyj otthon, ha sátrazni indulsz

Aranypart Camping
Előre szólunk: a mobiltelefon-töltő nincs a fontos eszközök listáján.

Hamarosan beköszönt a valódi tavasz –, és onnantól már nincs messze a nyár sem –, és mivel a járványhelyzet egyelőre lehetetlenné teszi a külföldi utazásokat, nem nehéz megjósolni, hogy a belföldi célpontok lesznek az igazán kapósak a pihenni és kikapcsolódni vágyóknak. A kempingezést eddig sem vetették meg a magyarok, de egy világjárvány idején biztosra vehetjük, hogy egyre népszerűbb lesz a sátrazás.

A sátrazás egyik alapélménye, hogy megszabadulunk az otthon megszokott komforttól, legalábbis annak legnagyobb részétől.  A kezdő sátrazóknak vagy inkább a gyerekes családoknak inkább a kempingeket ajánljuk, ahol bérelhető sátorterület is. Ezeken a helyeken nem vagyunk elzárva a külvilágtól, mivel számtalan szolgáltatás biztosítja a komfortos környezetet:  vizesblokkok, közös konyhák – a balatoni kempingeknél általában főzőlappal, mikróval, bérelhető hűtőrekeszekkel is felszerelt konyhák találhatóak, ami komfortosabbá teszik a nyaralást. A kempingekben ezen kívül medence, animáció, kerékpárbérlés, éttermek és élelmiszerüzletek is vannak, ami mondjuk kezdők és gyerekes családok esetében nagy könnyítés, a sátorban alvás okozta életérzés párosul a kényelemmel.

A sátrazás kaland

Lehetünk az erdő mélyén, vagy Zamárdiban a Mirabella, de akár a siófoki Aranypart Campingben, ahonnan két lépés a Balaton, az érzés ugyanaz. Sátrazás közben rájövünk, hogy milyen kevés dolog kell ahhoz, hogy jól érezzük magunkat.

Aranypart Camping

Ahhoz azonban, hogy biztosra menjünk, és ne forduljon át rossz élménybe a sátrazás, ajánlunk néhány aprónak tűnő, de fontos kelléket, amelyek jelentősen hozzájárulhatnak ahhoz, hogy remekül érezzük magunkat. Előre szólunk, hogy a telefontöltő nincs a fontos eszközök eszközök között.

Polifoam

Azt szokták mondani, hogy a sátrazás elengedhetetlen kelléke a jó hálózsák, ám azt már csak kevesen teszik hozzá, hogy legalább ennyire fontos és hasznos dolog a hálózsák alá kerülő polifoam (más néven derékalj). Számtalan változata ismert, a sima vékony matractól kezdve a felfújhatóig, egy a lényeg: a talaj és a hálózsákunk közé tegyünk még egy réteget, ami nem csak a relatív kényelmet szolgálja, hanem azt is, hogy ne fázzunk fel. Ráadásul a matrac sokoldalú: nemcsak éjszaka hasznos, hanem napközben, ha a sátor előtt piknikezni vagy csak ücsörögni szeretnénk.

Mirabbela Camping Senki sem szeret a földön pihenni, a kényelemhez elengedhetetlen, hogy legyen valami a föld és közöttünk.

Kanálgép

Alternatív Nobel-díjat érdemelne az, aki kitalálta ezt az eszközt. Az egyszerre kanálként, villaként és késként is funkcionáló kanálgépet lehet műanyag és fém verzióban is kapni, nyilván a műanyag olcsóbb és könnyebb. Nem a többrészes evőeszközre gondolunk, hanem arra, ami egyben tartalmazza minden evőeszközt. Persze háromfogásos vacsorát csak nehezen abszolválnánk vele, de sátrazáskor úgyis inkább a készételek, joghurtok, instant levesek és egyéb, egyszerűen elkészíthető ételek jöhetnek szóba, ezek elfogyasztására pedig tökéletesen alkalmas a kanálgép, aminek legtökéletesebb verziója összecsukható!

Bicska

Ha már betettünk egy kanálgépet, ne felejtsük otthon a szinte mindenre alkalmas bicskát sem. Ez a kempingezés jolly jokere és adu ásza egyben, nélküle el lehet indulni, de nem érdemes. Tulajdonképpen felesleges is szót fecsérelni arra, miért kihagyhatatlan eszköz a kempingezéshez, csak egy valakire gondoljunk: McGyver. Ez az egy okoseszköz tartalmazza a legfontosabb otthoni kellékeket, amikkel vágni, szúrni, húzni lehet.

Vécépapír

Lehet, hogy valamiért nem tettünk be polifómot, és a kanálgépet is úgy gondoltuk, hogy minek, sőt úgy döntünk, a bicskát is otthon hagyjuk, de nincs mese, a toalettpapírnak tényleg helyet kell szorítani a táskánkban. Nem kell a 12-es gurigára gondolnunk, mert szerencsére kapható sokkal praktikusabb verzió is, sőt, ha papírzsebkendőt szánunk a célra, azzal is bőven jók vagyunk, csak legyen nálunk valami dolgunk elvégzéséhez.

Zseblámpa

Bármilyen hihetetlenül hangzik, de ha sátrazni megyünk, ránk fog sötétedni, és bizony nem tudjuk majd felkapcsolni a lámpát, sőt tüzet sem tudunk majd csiholni sátrunk közepén.

Mirabella Camping

A megoldás kézenfekvő: zseblámpa. Szerencsére már nem a góliát elemmel működő monstrumot kell magunkkal cipelni, hanem sokkal praktikusabb és modernebb változatai is léteznek, mint például a ledes lámpa. De a célnak a leginkább a fejlámpa megfelelő: tartós, kicsi, fejre illeszthető, így szabadon marad a kezünk, miközben a homlokunkra illesztett fényárral nemcsak a sátor legeldugottabb részében megbúvó hullámcsatot, hanem a közeli mosdót is megtaláljuk.

Szponzorált tartalom

A cikk a Mirabella Camping és Aranypart Camping támogatásával készült.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!