A Nyúl Terméktanács elnöke, Juráskó Róbert beszélt a kampányról egy sajtótájékoztatón elmondva, hogy annak célja, hogy megismertessék a fogyasztókkal ezt a könnyen emészthető, zsírszegény, egészséges és ízletes fehér húst, hogy a nyúlhús minimum heti egyszer a magyar családok asztalára kerüljön.
A másik fontos információ, a húsfélék közül a nyúlhús rendelkezik a legmagasabb fehérje tartalommal, méltán mondhatjuk, hogy a nyúlhús a 21. század fehérje forrása. A nyúlhús kedvező táplálkozás-élettani hatásai alkalmassá teszik arra, hogy diétás étrenden élők, kisgyermekek és idősek is fogyaszthassák.
Giczi Gergely az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, hogy az Agrármarketing Centrum 2017-ben szervezett először fogyasztásösztönző kampányt a nyúlhús népszerűsítésére, amelyet eddig már további öt alkalom követett. Az eddigi tapasztalatok szerint a promóciós kampányok hatására egyre nyitottabbak az emberek a nyúlhús fogyasztására, egyre többen felismerik azt is, hogy a nyúlhús kiemelkedő vitamin- és fehérjetartalma miatt jelentős szerepe van a táplálkozásban. A kampányok rámutatnak arra is, hogy a nyúlhús sokkal változatosabban elkészíthető, nem csak nyúlpaprikásként vagy vadasként kerülhet az asztalra.
Idén országszerte több helyszínen lesz látványfőzés és kóstoltatás a Tetrabbit Kft. – hazai nyúlhús feldolgozó támogatásával, melynek célja, hogy minél többen megismerjék a nyúlhúsból készíthető ínyencségeket, azok élettani előnyeit és elkészítésének igen változatos módjait.