A Costa Coffee és az Opinio felmérése szerint a megkérdezettek majdnem fele legfeljebb 20 000 forintot költ a karácsonyi vacsorára, 16 százalékuk 20 ezer és 30 ezer forint között szán erre a célra, írta az MTI.
A magyarok 6 százaléka 30 ezer és 50 ezer forint között, 4 százaléka több, mint 50 ezer forintot tervez áldozni az ünnepi fogásokra. Ugyanakkor a válaszadók negyede nem költ erre, mivel vagy vendégségbe megy, vagy nem ő fizeti a karácsonyi vacsorát
– áll a Costa Coffee tájékoztatásában.
A kutatásból alapján az ajándékok terén egyre nagyobb tudatosság a jellemző a magyarokra.
Minden negyedik válaszadó kifejezetten hasznos, a mindennapi életben szükséges dolgokat vásárol, míg a válaszadók ötöde egyáltalán nem vesz idén ajándékot.
A megkérdezettek 8 százaléka költ prémium ajándékokra, például magas minőségű kávéra, ugyanennyien számoltak be arról is, hogy a vásárlás közben néha “elszalad velük a ló”, és sokat költenek ajándékra. Érdekes, hogy mindössze a válaszadók 5 százaléka gondolkodik saját készítésű ajándékokban
– közölte a Costa Coffee.
A karácsonyi ajándékbeszerzést a megkérdezettek 39 százaléka december elején kezdi el.
A felmérésben megkérdezték, hogy mi az a három dolog, amit örömmel elhagynának a karácsonyból. Az élen a bevásárlás és tömeg, az extra kiadások, és a tökéletességre törekvés, valamint az ezzel járó feszültség
– olvasható a tájékoztatásban.
A Costa Coffee és a Caffe Vergnano kizárólagos forgalmazója Magyarországon a Coca-Cola HBC Magyarország. A kutatást az Opinio a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából 2023 decemberében 1151 fő megkérdezésével készítette. A minta reprezentatív a magyar 16-59 éves korú, okostelefonnal rendelkező lakosságra, kor, nem, végzettség, lakóhely típusa és földrajzi elhelyezkedése szerint.