Yvan Bourgnon 2016 szeptemberében hozta létre a The SeaCleaners nevű szervezetet, mert sokkolta a tengerekben felgyülemlett műanyaghulladék mennyisége. Bourgnon, aki az elmúlt másfél évet a Manta megépítéséhez szükséges tanulmányoknak és anyagi erőforrások előteremtésének szentelte, szerdán mutatta be a hajó végső verzióját.
A quadrimarán a tervek szerint 70 méter hosszú, 49 méter széles és 61 méter magas lesz. Marc Lebrun projektmenedzser szerint a hajó innovatív hibrid hajtóműrendszere szél- és napenergiára, valamint a Dyna-Rigg nevű vitorlarendszerre épül. A jármű képes lesz gyorsan megközelíteni az erősen szennyezett területeket akár a nyílt vízen, a part menti térségben, vagy a folyótorkolatnál.
A Manta fedélzetén egy üzemet alakítanak ki a begyűjtött műanyaghulladék szétválogatására, feldolgozására és tárolására. Egy speciális begyűjtő-rendszer fog gondoskodni arról, hogy a vízben lévő szemét minél gyorsabban a fedélzetre kerüljön.
Az óceánok további szennyeződésének megakadályozása érdekében a Mantát egy laboratóriummal is felszerelik, elősegítve a műanyaghulladékok helyének, mennyiségének és minőségének a meghatározását. Az adatok szabadon hozzáférhetőek lesznek a nemzetközi közösség számára.
Lebrun szerint noha egyetlen hajó megépítése nagyjából 30 millió euróba kerül, essig annyi magánvállalat, civilszervezet és alapítvány támogatását szerezték meg – sőt még néhány ország kormányának érdeklődését is felkeltették -, hogy terveik szerint a jövőben csaknem száz ilyen gigászi hajót fognak legyártani.