Október 23-án felavatták a Hongkongot, Makaót és Csuhajt összekötő tengeri hidat. A világ leghosszabb – 55 kilométeres – tengeri hídját egy, a Gyöngy-folyó deltatorkolatában áthaladó, hosszú kígyózó autópályahíd és két mesterséges sziget között egy 6,7 kilométeres víz alatti alagút alkotja. A hidat szerdán nyitják meg a forgalom előtt.
A három metropolisz közötti utazási idő így egy órára csökken. Eddig a hongkongi repülőtér és Csuhaj között négy órába telt az út.
A kilenc év alatt elkészült projekt összekapcsolja az ázsiai gazdasági és pénzügyi metropoliszokat a dél-kínai Kuangtung tartomány fejlődő területével, ezzel egy nagy gazdasági régiót hoz létre a Gyöngy-folyó deltájában A hidat úgy tervezték, hogy kibírjon akár óránként 200 kilométeres széllökéseket, a Richter-skálán 8-as erősségű földrengést és egy akár 300 ezer tonnás hajóval való ütközést is.
Nemcsak az építkezés csúszása, a költségek emelkedése, az építés során bekövetkezett halálesetek és a korrupció miatt érték kritikák a projektet. A hétmilliós lakosú volt brit gyarmaton, Hongkongban sokan “Peking trójai falovának” nevezték a beruházást, mivel tartanak a túl erőteljes integrációtól a Kínai Népköztársasággal: szívesebben őriznék meg különleges szerepüket és helyzetüket – írta az MTI.
Kiemelt kép: MTI/AP/Kin Cheung