A 2002-ben adták át a világ egyik legérdekesebb hídját, a Veluwemeer csatornahídat, ami igazi mérnöki bravúr. A gépjárművek és a vízi forgalom megszokott módjától eltérően a mérnökök más megközelítés mellett döntöttek: a vízi híd mellett.
Míg az emberek általában úgy gondolnak a hidakra, mint a víz felett átívelő utakra, az Aqueduct Veluwemeer pontosan a fordítottja – itt a víz keresztezi az utat. Az N302 út a holland szárazföldön fekvő Harderwijkből a világ legnagyobb mesterséges szigete, Flevoland felé halad. Egy rövid szakaszon a autópálya a Veluwemeer-tó alá süllyed, hogy kis hajók és vitorlások átkelhessenek rajta, írja az Atlas Obscura.
Az egyedi hídszerkezet alatt naponta 28 ezer jármű halad el.
A híd kiválóan megtervezett, így sem a víz, sem az üledék nem tud kiömleni az útra. Ehhez az Aqueduct Veluwemeer esetében 22 ezer köbméter beton kellett. A tervezők acéllemez cölöpöket is használtak, hogy megakadályozzák az üledék országútra ömlését.
A Veluwemeer csatornahíd egy sekély, 3 méter mély vízi híd, ami lehetővé teszi a kishajók és más sekély huzatú vízi járművek biztonságos és könnyű áthaladását az út felett. A hídon a gyalogosok és a kerékpárosok is áthaladhatnak.
Bár a felvonóhidak, a kompok és az alagutak általánosabban használt lehetőségek az ilyen helyzetekben, a projekt mérnökei másképp döntöttek, amikor 1998 és 2002 között megépítették a csatornahidat.
Mivel az N302-es főúton napi 28 000 autó halad el, felvonóhíddal vagy kompkikötővel a forgalom rémálom lenne, mivel általánosak lennének a torlódások. Az alagutat pedig azért nem választották, mert sokkal drágább megoldás lett volna.
Végül ez az egyedülálló kialakítás költséghatékony mód volt arra, hogy a kétsávos autópálya forgalma akadálytalanul haladhasson, miközben a hajók is szabadon közlekedhetnek a nap bármely szakaszában.