A pécsi önkormányzat még februárban hirdetett szlogenpályázatot, a felhívásra az itt élők számos ötlettel rukkoltak elő. A szlogenjavaslatok Pécs különleges értékeit közvetítették, legyen szó természeti kincsekről, épített környezetről, kulturális örökségről, vagy éppen egyedi hangulatról, áll az önkormányzat közleményében.
Mint fogalmaztak, a beérkezett ötletekből először egy szakmai zsűri választotta ki azt a három nyertes szlogent, amelyet ezután online szavazásra bocsátottak.
A voksolás a napokban zárult le, a pécsiek szavazataikkal az alábbiak szerint támogatták az ötleteket:
- Pécs – Mediterrán szerelem – 60,2%
- Pécs – Évezredek pezsgése – 34,3%
- Pécs – A megnyerő város – 5,5%
A város új szlogenje így a Pécs – Mediterrán szerelem lett.
Összesen több mint 2000, Pécsett és az agglomerációban élő lakos élt a szavazás lehetőségével, a legaktívabb városrészek Kertváros, Belváros és Uránváros voltak.
A szavazás nem csak arra volt kiváló lehetőség, hogy Pécs város vezetése megismerje az itt élők véleményét, hanem arra is, hogy közösen alapozzák meg a város arculatának megújítását, közölték.