Otthon készült

Ilyen lesz a sör íze a klímaváltozás hatására

Getty Images
Getty Images

Ha belekortyolsz a belga New Belgium Brewing által készített Torched Earth Ale elnevezésű sörbe, alighanem elsőre ki akarod majd köpni. A limitált kiadású, finomnak egyáltalán nem nevezhető italt a Föld napja alkalmából készítették el, hogy illusztrálják, milyen lesz a sör íze, ha a klímaváltozás kifejti teljes hatását a világon, írja a Treehugger.

Az aszálynak ellenálló gabonákból, füstösen ízesített, enyhén szennyezett vízből főzött sör sokkoló emlékeztető arra, mit veszítünk, ha nem lépünk fel időben a bolygó felmelegedésével szemben.

A sörhöz több olyan alapanyag is szükséges, ami a környezeti változásokra igencsak érzékeny. A cég közleményében kifejtette, hogy az árpa különösen rosszul reagál a hő és az aszály kombinációjára, ez pedig akár 95 százalékkal is csökkentheti a termését.

Azzal folytatták, a komló is sebezhetővé vált a klímaváltozás miatt.

A komló termése aszályos körülmények között jelentősen csökken, mert a hőállósága változó. A század végére a Csendes-óceán északnyugati részén, az Egyesült Államok legjelentősebb komlótermesztő régiójában 15-20 százalékkal kevesebb csapadék lesz

– figyelmeztettek.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

New Belgium Brewing (@newbelgium) által megosztott bejegyzés

Éppen ezért a Torched Earth Ale elkészítéséhez friss komló helyett komlókivonatot használtak, hogy milyen ízvilágot eredményez majd a termésveszteség.

Emellett a víz is pótolhatatlan a sörkészítésben. A sörfőzéshez használt víz jelentős része a tél folyamán felhalmozódott hóolvadásból származik, amik a folyókban kötnek ki. Ezek a folyók több ezer sörfőzde mellett árpa- és komlótermesztő régiókat látnak el. Csakhogy az éghajlatváltozás drasztikusan átalakítja a hótakaró mennyiségét is, ami vízhiányban jelentkezik.

A sörhöz füstölt malátát is adtak, hogy olyan füstös ízt adjon, ami többek közt a tavaly Kaliforniában pusztító tűzre emlékeztet.

Ugyan a Torched Earth Ale nem egy olyan sör, amiért sorok állnak majd, mégis nagyon erős üzenete van. Steve Fechheimer, a cég szóvivője reméli, hogy kampányukkal más vállalatokat is arra ösztönöznek, készítsenek klímatervet. Hozzátette, bár rengeteg gazdasági szereplő beszélt és tett 2019-ben és 2020-ban a fenntarthatóságért, a koronavírus-járvány miatt ezeknek az üteméből visszavettek, pedig a probléma nem oldódott meg.

Ha 2021-ben nincs klímaterved, akkor nincs üzleti terved sem

– közölte Fechheimer.

Kapcsolódó
Drámai változás várható Magyarország borvidékein
Teljes egészében mediterrán körülmények várnak a magyar bortermelőkre a 21. század végére.
Olvasói sztorik