Virtuális kölyökkutya segít a gyerekeknek megismerni Magyarországot a nyári szünetben
Országos turisztikai kampány indul, melynek célja, hogy az alsó tagozatos diákok megismerjék Magyarországot. A mobil applikációra és pecsétgyűjtő útlevélre épülő program főszereplője Kajla, a kíváncsi kölyök vizsla, akit követve 41 magyarországi látnivalót fedezhetnek fel a gyerekek – közölték a szervezők a budapesti sajtótájékoztatón.
Az útleveleket minden alsó tagozatos diák megkapja a tanév végén. Az útlevélbe nemcsak pecséteket gyűjthetnek, hanem saját rajzaikkal, élménybeszámolóikkal is kiegészíthetik azt
– ismertette Németh Anna, a programot kezdeményező Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese.
Az útlevél mellett ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás segíti a gyerekeket megyénként két-két, Budapesten három nevezetesség megismerésében. A 41 turisztikai nevezetesség közül példaként említette a Tihanyi apátságot, a Visegrádi fellegvárat, illetve a Fővárosi Állat- és Növénykertet.
A mobil alkalmazás feladatait fejlesztőpedagógusok dolgozták ki, az applikáció használatával a gyerekek játszva tanulnak Magyarország nevezetességeiről
– tette hozzá Németh Anna.
Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség elnöke elmondta, hogy a programhoz Magyarország bármely pontjáról csatlakozhatnak turisztikai cégek, akik felajánlhatnak valamilyen szolgáltatást a Kajla útlevéllel érkezőknek.
Több tucat vállalkozó már regisztrált, limonádét, ebédhez ingyen desszertet vagy egy gombóc fagylaltot ígérve egy-egy turisztikai célpont közelben
– jegyezte meg Priczinger Péter.
A programhoz a MÁV is csatlakozott, így Kajla útlevéllel és diákigazolvánnyal júliusban ingyen lehet utazni, a gyermek kísérője pedig 33 százalékos kedvezményre jogosult Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójának elmondása szerint.
A Magyar Posta pedig júliusban és augusztusban ingyen viszi el a programban résztvevők képeslapjait, amelyeket a pecsétgyűjtő pontokon kapnak, illetve amelyeket saját maguk tervezhetnek a Magyar Posta ingyenes alkalmazásával, tudtuk meg Forrai Pétertől, a Magyar Posta vezérigazgató-helyettesétől.
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kft. kommunikációs vezetője elmondta, hogy a kampány részeként a SPAR matricagyűjtő akciót indít. Június 20. és augusztus 14. között 200 matricát gyűjthetnek külön, erre a célra megvásárolható albumba a gyerekek, írta az MTI.
Kiemelt kép: Pixabay