Magyarország folyamatosan javítja a kerékpározás infrastrukturális feltételeit, 2014-2020 között 200 milliárd forint értékben 4200 kilométer kerékpárutat építenek vagy jelölnek ki. A tervek szerint 2030-ra hazánkban 15 ezer kilométer épített és kijelölt kerékpárút lesz a mostani 9100 kilométerrel szemben, írta az MTI.
A magyar lakosság körében a kerékpárt fő közlekedési eszközként használók aránya a legfrissebb európai adatok szerint mostanra 22 százalékra emelkedett a korábbi évek 19 százaléka után, ezzel Magyarország az Európai Unióban Hollandiával és Dániával együtt az első három ország között szerepel.
A Balatoni Bringakör komplex felújításának első üteme a napokban befejeződik 670 millió forint felhasználásával. Az első ütemben a 220 kilométeres teljes brigakörből 42 kilométeren megerősítették és javították a burkolatot, több tájékoztató táblát helyeztek ki. Augusztus második felében folytatódik a felújítás, önálló szakaszok épülnek, jellemzően 3 méter szélességben. A további ütemekben előreláthatóan 2021 tavaszáig teljesen megújul a Balatoni Brigakör.
Még az idén megkezdődik a Budapest-Balaton közötti kerékpárút kivitelezése
A beruházás során mintegy 110 kilométer hosszúságú útvonal épül ki, jelentős részén 3 méter szélességű önálló kerékpárút épül, a további szakaszokat pedig alacsony forgalmú utakon, mezőgazdasági utakon jelölik ki. A beruházás távlati kapcsolódási lehetőséget teremt a horvát-szlovén kerékpárút hálózathoz.
Zajlik továbbá a Tiszafüred és Poroszló kerékpárút építése 4,2 milliárd forint központi költségvetési forrásból. Kiépül 6,6 kilométer kerékpárút, ezzel a Tisza-tavat teljesen körbe lehet majd kerékpározni. A fejlesztés várhatóan 2020 tavaszán fejeződik be. Épül a Tokaj és Rakamaz között a még hiányzó kerékpárúti szakasz, a Pomáz és Szentendre közti kerékpárút és a Hatvan-Apc kerékpárút.
Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi/Lehotka László