Rendkívüli küzdelem után, két napos csúszással, a megannyi szegedi jelenléte mellett végül sikerült vasárnap délutánra egyben kiemelni és vízszintesbe hozni a Szőke Tiszát, hazánk legidősebb lapátkerekes folyami gőzösét. A hétvégére már nagyon közel járt tervezett helyéhez az 1917-ben épített kétkéményes hajó.
A tápéi téli kikötőnél három nappal korábban kezdték meg a munkát a Délmagyar beszámolója szerint. A kikötőnél kialakítottak egy Magyarországon is egyedülálló csigasoros rendszert, amivel a partra vontatták a gőzöst. A portál beszámolója szerint a kiemelést tizenöt, egyenként akár 80 tonna teherbírású, 10 méter hosszú és másfél méter átmérőjű, felfújható ballonnal végezték. Ezek a hajó alatt gördülve segítették a partra húzást.
Amikor a hajó nagyobb része már a szárazföldre került, újabb ballonokat kell alá tenni a part melletti iszapos vizes részen. Szombaton a csörlő meghibásodott. Később a hajótest megdőlt, ezért a ballonokat egyesével le kellett engedni és odébb rakni pár méterrel.
Kiemelt kép: MTI/Ujvári Sándor