Makóra 1883 januárjában – a két évvel korábban megalakult Arad–Csanádi Vasút révén – érkezett meg az első vonat, 140 év után, 2023. július 31-én pedig eddig az utolsó. Az Újszeged – Mezőhegyes közötti vasúti személyszállítás – mely útja során érintette Makót – kilenc másik hazai mellékvonallal együtt – tavaly megszűnt, azóta magányosan, áthaladó szerelvények nélkül árválkodik a makói vasútállomás.
- Lényegében a motorvonati közlekedés 1906 márciusában egész Európában itt indult el először, emiatt ez a vasútvonal óriási hírnévre tett szert.
- 1945-ben államosították, része lett az állami vasúthálózatnak, a szegedi igazgatósághoz került. A rendszerváltásig továbbra is nagy forgalmat bonyolított le.
- Jó fél évszázada, amikor kifejezetten divatos volt a kis forgalmú vonalak kiváltása busszal, Makón maradtak a vaskerekek, azaz a vasúti közlekedés.
- Talán kevesen tudják azt, hogy sokáig budapesti expressz is létezett, ami a Makó–Hódmezővásárhely szakaszon jutott el Szolnokig, és onnan a fővárosba, a vonal ezen része azonban 2009-ben megszűnt, pontosabban szünetel azóta.
A makói vasúti közlekedésre, a vasútállomás dicső múltjára a ma már kihalt makói vasútállomáson emléktábla és kiállítás emlékeztet. Györkő Zsombor pécsi hobbifotós országjárása során a napokban a helyszínen járt, és mementóként a képgalériában is látható fotósorozatot készített a jelenleg árválkodó makói vasútállomásról.