Fél évig tesztelték, most pedig már minden Spar és Interspar áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch nevű magyar startup applikációjával.
Az applikáció használói 66 százalékkal olcsóbban juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez, írja a Forbes.
Évek óta tudott tény, hogy a világon előállított élelmiszerek egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik. Ez csak Európában évente közel 90 millió tonna kidobott élelmet jelent. A Munch célja ennek jelentős csökkentése. Ehhez a célhoz kapcsolódott a Spar üzletlánc. Eddig 19 üzletben tesztelték az ételmentő csomagok népszerűségét, mostantól azonban országszerte minden Sparra és Intersparra kiterjesztik az együttműködést.
A hazai áruházlánc esetében zöldségek, gyümölcsök, gyümölcslevek, csomagolt és csomagolatlan kenyerek, pékáruk, sós- és édes finomságok, tejtermékek, tészták, szalámik, felvágottak, friss tojás, valamint további, hűtést nem igénylő termékek lehetnek a Spar Munch-meglepetés csomagjaiban. Ezeket az eredeti ár harmadáért, vagyis 66 százalékos kedvezménnyel lehet megvásárolni
– áll a közleményben.
Ez a gyakorlatban egy nagyjából 3000 forint értékű csomagnál 1000 forintos, míg az 1500 forint értékűnél 500 forintos „munchos” árat jelent. A vásárlók nem tudhatják előre, pontosan mit tartalmaz majd a csomagjuk, mindig az kerül bele, ami éppen az adott napon megmentésre vár.
Örömteli eredmény, hogy a tesztidőszak alatt 26 ezer csomag talált gazdára, ami közel 26 tonna élelmiszer megmentését tette lehetővé.