Ingyenessé válhat áprilistól a diákok és a nyugdíjasok helyi közlekedése Kecskeméten, a városban munkát vállalók havi bérletárait pedig a felére csökkentenék. A februári közgyűlés ilyen tartalmú döntése esetén a változások már áprilistól életbe léphetnek – közölte Szemereyné Pataki Klaudia polgármester a sajtótájékoztatóján.
A városvezető elmondta: a MÁV-Volán-csoport év eleji bejelentései kapcsán a februári közgyűlésen egy új kecskeméti tarifarendszerre vonatkozó javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
A város tömegközlekedését biztosító Kecskeméti Közlekedési Központot öt éve, 2019 áprilisában alapította meg a kecskeméti önkormányzat. A vállalat révén a településnek önálló döntési jogosultsága van abban, hogy milyen tarifarendszert alkalmaz a közösségi közlekedés tekintetében. Az elmúlt években a tömegközlekedés megújítása érdekében számos intézkedést tettek. A központ létrehozását követően, az elmúlt öt évben lecserélték a buszflotta járműveit, így jelenleg hetven korszerű, környezetkímélő autóbusz biztosítja a város tömegközlekedését. A több mint 12 éves országos átlaghoz képest Kecskeméten ezzel megfelezték a buszok átlagéletkorát – közölte Szemereyné Pataki Klaudia.
A polgármester elmondta, hogy az országban elsőként kötött háromoldalú megállapodást a település vezetése a MÁV-val és a Volánnal arra vonatkozóan, hogy elfogadják járataikon a város közigazgatási határán belül a kecskeméti bérleteket.
Az elmúlt évben iskolabuszjáratokat is indítottak és egy új bérletet is bevezettek a településen, amelynek értelmében minden a városban nappali tagozaton tanuló 6 és 25 év kor közötti diák ezer forint összegért válthat bérletet Kecskeméten. Az intézkedéseknek köszönhetően folyamatosan nő a tömegközlekedést választók száma a városban, az elmúlt évben a diákok száma 55 százalékkal, összességében az utazóké pedig 30 százalékkal nőtt Kecskeméten – sorolta.
Továbbá – a közlekedési útvonalak terheltségének csökkentése, valamint a munkahelyek védelme érdekében – áprilistól minden Kecskeméten munkát vállaló bérletének árát a felére csökkentenék. A gyakorlatban ez azt jelentené, hogy – amennyiben a képviselők megszavazzák a javaslatot – áprilistól minden kecskeméti felnőtt havi bérlet ára ötezer forintba kerül majd, míg a Kecskemét Kártyával rendelkező, zömében Kecskeméten élők bérlete 3500 forintért lesz megváltható.
Homoki Tamás alpolgármester a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében az útfejlesztések mellett a külterületi buszmegállók a jövőben megfelelő világítást kapnak, a fontosabb csomópontokhoz, átszállási pontokhoz pedig kerékpártárolókat létesítenek.
Megvizsgálják továbbá az elektromos roller elérési lehetőségek biztosítását is, illetve várhatóan az első negyedév végére befejeződő Izsáki út felújítása kapcsán a Homokbánya területén folyamatban van egy nagyjából 100 férőhelyes P+R parkoló kialakításának terve, amely a városba érkező autós forgalmat csökkenthetné. “Akkor tud versenyképessé válni a közösségi közlekedés, ha az utak telítettsége csökken, így jelenleg is ezen dolgoznak” – hangsúlyozta az alpolgármester. (MTI)