Első körben jelezzük észrevételünket a boltvezetőnek, így orvosolható legkönnyebben és leggyorsabban a probléma. Tegyük ezt akkor is, ha élelmiszerbiztonsági szempontból aggályos dolgot tapasztalunk az üzletben.
Emellett bejelentést tehetünk a Nébih-nél, annak érdekében, hogy a területi szervek szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot. Ehhez ingyenesen hívhatjuk a Nébih Zöldszámot: 06-80/263-244, jelezhetjük a Nébih navigátor mobil applikáción keresztül vagy az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címen.
A Nébih – a területi kormányhivatalok közreműködésével – a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja, és amennyiben jogsértést tapasztal, megteszi a szükséges intézkedést. A bejelentő a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről – ugyanis a hivatal mérlegeli, hogy szükséges-e a vizsgálat – értesítést kap.