Trabant kaszni és kerékpár házasításából már születtek alkotások, de mindig érdekes történetek bújnak meg egy-egy trabicaj mögött. Így volt ez a székkutasi Mucsi Zoltán esetében is, aki közel egy év alatt építette fel az egykori NDK gyártmányú gépkocsi és egy kemping bicikli ötvözetéből a saját, házi trabantbiciklijét.
Mucsi Zoltán a 601-es Trabantból a két első és két hátsó sárvédőt, egy-egy első- és hátsó lámpát, a díszcsíkokat és a lökhárítókat használta fel, amiket először egy favázra, majd egy hagyományos felújított kemping biciklire szerelt fel.
Autószerelőként mentem nyugdíjba, és mivel az egyik fiam is a szakmában dolgozik, így közösen újítgattunk fel old timer járműveket. Volt 12 motorunk is, de azokat eladtuk már, hogy egy komolyabb túramotorra ruházhassunk be. A 60 éves születésnapomra kaptam egy 1200-es ladát, amit 3 év alatt sikerült úgy felújítani, hogy az old timer vizsgán 100-ból megkapta a maximális pontszámot és a muzeális kategóriába sorolták
– mesélt Zoltán arról az útról, amin végül a tarbicikli elkészítéséhez is eljutott, ami egy kisebb fogadalomnak köszönhető.
Egy szegedi klubtársunk épített hasonlót, ami annyira megtetszett, hogy akkor megfogadtam: ha nyugdíjba megyek, készítek én is egy ilyen kerékpárt. Tavaly márciusban 51 év 5 nap munkaviszony után le is tettem a lantot és nekiálltam az építésnek. A beszerzés könnyen ment, hiszen Trabant alkatrészeink nekünk is voltak, és lehetett szerezni is, ráadásul kerékpárok felújításával is foglalkozom, így az alapbicikli, egy kemping is a rendelkezésemre állt.
A nagyobb kihívást a Trabant részeinek a rögzítése jelentette a favázra, illetve a középső hajtókart is át kellett építeni 10-10 centivel hosszabbra, amihez egy kedves barát, Héja Laci nyújtott segítséget. Vele régóta dolgozott együtt Zoltán különböző járművek, háromkerekű kistraktorok, utánfutók építésénél, így ismerős volt már a terep.
Építettem már két triciklit is, az egyiket a feleségem használja, de a másik az eladó és mellé került a trabicaj is. Dekorációnak, hobbinak vásárolhatják meg cégek vagy magánszemélyek. Kicsit nehezebb vele kanyarodni, mert hosszú jármű, mint egy tandem, de este is használható, mert ki van építve a világítása is. Már két múzeum is jelezte, hogy szívesen látná a kiállításainak sorában, de előbb megvárom, mit mond a piac
– szögezte le Zoltán, akinek komoly tervei vannak a következő évekre, ezért visszaforgatná a trabicaj árát.
Amikor eljöttem nyugdíjba, eleinte nemigen találtam a helyem, de a ház körüli munkák és főleg a műhely egyre jobban lefoglalt, így most is már a jövőt tervezem. Szeretnék építeni, tökéletesen rendbehozni egy NDK gyártmányú régi lakókocsit, amit majd a Ladánk mögé köthetünk és úgy utazhatunk veteránautó találkozókra.
– így Zoltán, aki elmondta azt is, hogy a másik fia is visszaköltözött a vármegyébe és mint kiváló asztalos, sokat segíthet majd a lakókocsi belső terének a felújításában.
A Ladáért egyébként nemrég olyan árat ajánlottak fel, hogy a korabeli vásárláskor akár 18 hasonló autót is vehettek volna belőle.
Gyulán is készült már egy trabicikli, és a városban favázas kerékpárokat is gyártanak.