A Firmenich nevű svájci vállalat a fügét választotta az év ízének 2018-ban, tudósít a Treehugger. Mint a közleményben írják, a mediterrán gyümölcs népszerűsége az elkövetkező 12 hónapban várhatóan robbanásszerűen megnő majd, miután az emberek felfedezik csodálatos állagát, édes ízét, magas tápértékét és figyelemre méltó sokoldalúságát. Ezt bizonyítja, hogy fügeízesítésű termékek száma 2012 óta világszerte 80 százalékot emelkedett.
A füge több okból is lenyűgöző. Ízeiben ellentmondásos, a félrevezetően száraz külső egy nedves belsőt rejt, húsa elolvad a szájban, mégis kemény, de mindezek a tulajdonságok csak akkor nyernek értelmet, ha megkóstolunk egy igazán érett darabot.
A gyümölcs édes és savanyú ételekkel egyaránt jól harmonizál, fogyasztható főzve, nyersen, egészben és aprózva is. Hamarosan az Instagram egyik királya is lehet, hiszen élmény a szemnek, amikor egy füge felbontáskor szétnyílik, emlékeztet a The Guardian.
A közösségi médiában csak a jól mutató ételek lehetnek sztárok. Az avokádóról már több mint 7 millióan, a tojásokról már 8.7 millióan posztoltak az Instagramon, a füge pedig 650 ezer bejegyzésnél jár, a szám pedig folyamatosan növekszik
– írják.
A Firmenich arról írt, hogy a füge vonzerejének jelentős részét az egészségre gyakorolt hatásai teszik ki. A gyümölcsnek magas a rost-, a magnézium-, a mangán-, a kalcium- a káliumtartalma, tehát egy igazi tápanyagbomba. Továbbá rezonál azokkal a fogyasztókkal is, akik a feldolgozott cukrot természetes forrásokból szeretnék pótolni.
A füge eredeti hazája Kis-Ázsia, Szíria, Izrael, de ősrégi idők óta termelik Észak-Afrikában és Dél-Európában is, ahol olcsó néptáplálék, aszalják, és bort is készítenek belőle.
Fő termőhelyei jelenleg Franciaországban, Spanyolországban, Törökországban, Kaliforniában vannak. Dél-Bulgáriában és Jugoszlávia melegebb tájain koronás fákból álló ültetvényeket létesítenek belőle, sőt adott körülmények között el is vadul.
És arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy Magyarországon is megterem.